Page, Glen Dam & Glen Canyon Nat. Park, dag 16 - Reisverslag uit Tonalea, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Page, Glen Dam & Glen Canyon Nat. Park, dag 16 - Reisverslag uit Tonalea, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Page, Glen Dam & Glen Canyon Nat. Park, dag 16

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

08 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Tonalea

Vanochtend om 09:30 uur (Utah tijd) vertrokken en onderweg in Kayenta ontbeten. Binnen 10 minuten passeerden we de landsgrens met Arizona en zaten we dus weer in een andere tijdzone, de klok weer een uurtje achteruit gezet.
Hoe meer we richting Page kwamen, hoe bewolkter en donkerder het werd en ja hoor het duurde niet lang of we zagen het bliksemen en al snel zaten we midden in het slechte weer.
Uiteindelijk kwamen we om 11:15 uur al aan bij ons motel, maar omdat we zo vroeg waren, was de kamer nog niet klaar, incheck tijd 16:00 uur. Shit wat gaan we in die uren doen met dit weer?
Alles speelt zich hier buiten af.......... Op advies van onze gastvrouw de Glen Dam en Glen Canyon National Park bezocht. De dam was best indrukwekkend en kon je van binnenuit bekijken, Glen Canyon kon je met de auto in, af en toe was het even droog voor een foto van eb rondom Lake Powell. Rond lunchtijd kwamen we bij de haven aan, daar weer heerlijk geluncht (wat hebben we het toch slecht) alleen tijdens het eten ging het alleen maar harder regenen, de boel trok helemaal dicht waardoor er bijna geen zicht meer was op Lake Powell.
We kunnen ons voorstellen dat het er bij zonnig weer heel anders uitziet.

Uiteindelijk konden we om 15:15 uur in onze kamer. Ziet er weer goed uit, het is meer een appartement met twee slaapkamers, en een flinke keuken met een amerikaanse koelkast en een aparte zithoek. Vanavond een hapje eten en dan gezellig een kaartje leggen.

Morgen wordt er beter weer voorspeld, in ieder geval droog in de ochtend als we naar de Antylope Canyon gaan, daarna gaan we de Horse Shoe Bend bezoeken, als het weer daarna nog goed is hebben we van onze gastheer nog een aantal opties gekregen om te bezoeken.
Duimen dat het morgen zonnig weer is.
Ik heb nog wat foto's kunnen uploaden in de vorige twee verslagen. Veel kijk- en leesplezier.
Groetjes vanuit een regenachtig Page.
Xxx