Page, Horse Shoe Bend & Antelope Canyon, dag 17 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Page, Horse Shoe Bend & Antelope Canyon, dag 17 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Page, Horse Shoe Bend & Antelope Canyon, dag 17

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Page

Na de verregende dag van gisteren, opgestaan met een mager zonnetje en wat bewolking maar al snel kwam de zon goed door. Dat hadden we dan ook nodig voor ons geplande bezoek aan de Antelope Canyon, vanuit Nld. gereserveerd en dat was maar goed ook want alle groepen zaten vol.
Groot was de teleurstelling dan ook toen we aankwamen en te horen kregen dat de canyon door de regen vol stond met water en dus gesloten was. Om 12:00 uur moesten we terugkomen en zouden dan bij andere groepen worden ingedeeld, de rondleidingen waren gisteren door de regenval ook allemaal geannuleerd en zouden ook vandaag toegevoegd worden aan de bestaande groepen.
Tje daar stonden we dan om 09:15 uur, wel een mooie tijd voor een bezoek aan de Horse Shoe Bend, een uitloper van de Grand Canyon waar de Colorado rivier omheen loopt.
10 Minuutjes rijden met de auto en een wandeling van ongeveer 15 minuten er naar toe maar wat is dat machtig mooi, je wordt er gewoon stil van. Daar een tijdje gebleven en mooie foto's gemaakt, ik hoop dat ik jullie kan laten meegenieten maar de wifi is hier niet opperbest als je wilt uploaden.
Daarna even terug naar ons appartement, beetje opgefrist want ondertussen was het toch rond de 30 graden, de water voorraad weer aangevuld en op naar Antelope Canyon.
Natuurlijk een mega drukte om 12:00 uur maar wat hadden wij een mazzel, we waren precies op tijd voor de grote drukte en konden vrij snel doorlopen en zaten in de tweede groep van die dag. Het mooiste was nog dat de stand van de zon tussen 12:00 en 13:00 het beste is voor de lichtinval, die groepen waren al uitverkocht toen ik ging reserveren en nu zaten we door deze omstandigheden toch in deze groep.
Wat een belevenis, ook hier wordt je weer helemaal stil van, je blijft foto's maken, het houdt maar niet op.
Kan wel zeggen dat deze twee bezochte plekken een hoogtepunt van onze vakantie zijn. Het is gewoon betoverend.

Na ons bezoek aan Antelope zijn we naar de Mac gereden en daarna het rondje van gisteren nogmaals gereden in Glen National Park met zijn mooie Lake Powell.
Om 16:00 uur waren we weer in ons appartement en hebben nog lekker een uurtje in het zonnetje gelezen.

Morgen vertrekken we richting Flagstaff voor een bezoek aan de Grand Canyon (South Rim) waarna we een nachtje blijven in Williams. Dan zitten de nationale parken route erop en gaan we langzaam aan naar LA voor onze laatste week maar daar willen we nog even niet aan denken.
Jullie horen snel weer van ons, tot gauw.
Xxx

PS: hoop dat het uploaden van de foto's gaat lukken want de wifi is af en toe prut hier.

• 09 Augustus 2015 - 12:20

Bep Klomp:

Lieve kinders Dat was weer een dagje met hindernissen leuk toch, als alles op rolletjes loopt heb je ook niet veel te vertellen.Het was wel een hele mooie omgeving op de foto is dat duidelijk te zien.Verders is uit Weesp geen bijzonders te melden het is hier mooi weer daar doe we het mee.Nu kinders nog een hele prettige voortzetting van jullie vakantie.DIKKE KUS MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM.

• 09 Augustus 2015 - 13:23

Landwaart:

Hoi jongelui,
    Het is nu zondag 13.00 uur. Vandaag is mijn vrije dag dus hou ik het kort. Fijn dat jullie ondanks het tegenvallende weer later bij de start toch van alles hebben kunnen genieten. Op de foto's kan je wel zien dat het schitterend is; mooie vormen en kleuren. Ma zag er een gedrapeerde shawl in. Wat betreft de Mormonen, denk ik dat het kwartje niet helemaal gevallen is. Bij de naam mormonen dacht ik niet direkt aan drank, maar aan polygamie. Maar dat was nog in 1988 en zal inmiddels wel achter haalt zijn.
    Hier gaat alles nog steeds naar wens en nog heel veel plezier!
    Ma, pa en Yuna.
    xxx