Torrevieja, Murcia en Caravaca de la Cruz - Reisverslag uit Caravaca, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Torrevieja, Murcia en Caravaca de la Cruz - Reisverslag uit Caravaca, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Torrevieja, Murcia en Caravaca de la Cruz

Door: S. Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

11 Augustus 2016 | Spanje, Caravaca

Eindelijk een goede wifi verbinding om weer een verslag te plaatsen.
Vandaag is onze reisdag richting Pozo Alcon.
De afgelopen 4 dagen hebben we in en heel groot appartement gezeten in Crevillente. Het lag aan de buitenkant van het dorp waar op zich weinig te doen was.We hadden een groot appartement, twee slaapkamers, twee badkamers, grote keuken een heerlijk balkon met uitzicht op het zwembad, echt super.
Een heel eigen opgang, af en toe waren we elkaar gewoon kwijt. Zoals ik al schreef was de wifi slecht en hadden we maar op 1punt een beetje bereik, we noemden het onze eigen "wifi corner".
Als we iemand kwijt waren, stond ie meestal daar.
Maar goed, we hebben onze tijd goed gebruikt, een bezoek aan Torrevieja, daar was het s'avonds zo druk" wat een volk op de boulevard, maar heerlijk gegeten daar.
De tweede dag zijn we naar natuurpark en watervallen van Algar geweest, ook daar was het veel te druk. Augustus is dan precies de drukste maand, veel te toeristisch dus daar hadden we het snel gezien en zijn we naar Calpe gereden. Bouke wist nog precies hoe we bij het restaurantje moesten komen waar we 5 jaar geleden met pa en ma Landwaart gegeten hadden maar toen we daar aankwamen, einde van de middag was het nog zo druk dat we daar ook maar snel weer vertrokken zijn en ergens anders zijn gaan eten.
De derde dag stond een familiebezoek aan Ton en Jose in Caravaca de la Cruz gepland. We waren daar rond 11.30 uur na uiteraard wel weer een keer verkeerd te hebben gereden.
Een heerlijke dag gehad, een rondtour in de omgeving gehad, lekker tapas en een drankje op een terras gedaan. Daarna even geplonst in hun zwembad om vervolgens met elkaar te bbq-en.
De vierde en tevens laatste dag wilden we eerst naar het zwembad om aan het eind van de dag een bezoek aan Murcia te brengen. Eenmaal ingesmeerd op ons ligbedje was na een half uur de zo'n ver te zoeken en rond het middag uur begon het te regenen. Nu duurt dat hier gelukkig nooit zo lang maar de zo'n hebben we niet meer gezien. Na het douchen en eten even een kaartje gelegd en om een uur of vier richting Murcia gereden.
Wij vonden het een beetje grauwe stad, weinig kleur en om die tijd ook best wel rustig. Pas rond een uur of zeven werd het drukker. Daar een hapje gegeten en toen weer terug naar ons optrekje.
Vandaag is dus onze reisdag. Nu ligt Caravaca de la Cruz ongeveer drie kwart op de route richting Pozo Alcon en aangezien we pas vanaf 15:00 uur in ons huisje kunnen zijn we nu weer met een tussenstop bij Ton en José voor een kopje koffie en de lunch.
Het ligt in de bedoeling dat we rond 15:00 uur hier weer vertrekken, dan moeten we nog ongeveer 2 uurtjes rijden dus als alles meezit zijn we rond 17:00 op de volgende plaats van bestemming.
Dit is eigenlijk een soort tussenstation richting Cordoba omdat die afstand te groot is om I'm een keer te rijden.
Daarom blijven we daar maar twee nachtjes, hopelijk hebben we daar wel een betere verbinding.
Voor nu zeggen wij "adios"
Groetjes van Bouke, Sylvia en Dewi.

• 11 Augustus 2016 - 20:43

Frieda:

Heey luitjes , leuk om jullie weer te volgen ! Geniet van het mooie weer .... Want hier is het huilen met de pet op . Gelukkig nog maar 5 dagen

• 11 Augustus 2016 - 21:08

Sylvia:

Hoi hoi, we begrepen al dat het weer bar en boos is in Nld.
    Wij hebben de afgelopen twee dagen veel bewolking gehad, temperatuur is wel goed, zo tussen de 25 en 30 graden.
    Tot nu toe is de wifi bar slecht, moeten het hebben van de wifi op de terrasjes en tijdens het familie bezoek. Zitten nu midden in de bergen in een natuurpark. Afhankelijk van het weer morgen, gaan we of een wandeling maken of gewoon even helemaal niets en lekker naar het zwembad. De eerste week zit er alweer op en zijn tot nu toe bijna elke
    dag op pad geweest. We zien wel.
    Groetjes van ons uit Pozo Alcon. Xxx

• 12 Augustus 2016 - 10:42

Bep Klomp:

lieve kinders op het moment is het nog droog maar of dat vandaag zo blijft betweivel ik nog.we wachten maar af dat binnen zitten krijg ik ook sik van je kan wel naar buiten dan wordt zo zeik nat.ik vermaak me de 0.spelen je moet toch wat.ik ben blij dat jullie mooi weer hebben en naar jullie zin.ik wens jullie nog een prettige vakantieverders tot schrijfs groetjes ma maatje

• 12 Augustus 2016 - 16:34

Bep:

Ik schrok wel vanmiddag de zon begon te schijnen.en we hebben weer een goude plak dames 2 roeien.goed he.ik schrijf dit maar ik weet niet dat jij het allemaal volgt.tot horens groetjes ma maatje.

• 12 Augustus 2016 - 17:24

Ma En Pa.:

Hier een bericht vanuit het Meidoorneiland. Had inmiddels al een heel verhaal in elkaar gedraaid, toen ik een storing kreeg en alles kwijt was. Dus gaan we met frisse moed opnieuw beginnen. Met Yuna gaat alles nog steeds naar wens. Mevrouw is niet bepaald enthousiast als zij naar buiten moet, mooi weer hond, maar als ma eenmaal in de startblokken staat voor de sportieve wandeltour, komt zij er niet onderuit. Door het slechte weer, in Twente zelfs vorst aan de grond, is haar plekje op het balkon niet uitnodigend. We hebben steeds jullie hotels bekeken, maar daar kun je best vertoeven. Leuk dat jullie ook nog in Calpe zijn geweest. Daar wordt tijdens de komende ronde van Spanje de tijdrit verreden. Maar daar zullen jullie nu nog niets van gemerkt hebben. Het is vrijdagmiddag en dus tijd voor......... een glas wijn. Nog veel plezier en de groetjes.
    xxx