Dag 1 t/m dag 4: Marbella-Ronda-El Torcal - Reisverslag uit Benahavís, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m dag 4: Marbella-Ronda-El Torcal - Reisverslag uit Benahavís, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m dag 4: Marbella-Ronda-El Torcal

Door: Sylvia Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

29 Juli 2014 | Spanje, Benahavís

Hier dan ons eerste reisverslag van de afgelopen vier dagen. Afgelopen zaterdag vertrokken vanaf Schiphol. Binnen een kwartier waren we de koffers kwijt en door de douane. De vlucht ging zeer voorspoedig, zelfs eerder geland dan gepland. Aankomend bij de bagageband, wat denken jullie........liggen alle drie de koffers er al op, het moet niet gekker worden. Ook het ophalen van de auto ging snel en om 19.45 uur zaten we al in de auto op weg naar ons overnachting hotel. Na een wat onwennige en onrustige nacht volgende ochtend ontbeten en toen op weg naar het volgende hotel in Benahavis, onder de rook van Estapona. Een heerlijk hotel met twee mooie zwembaden ( wat een verwennerij) daar verder de dag doorgebracht en 's avonds naar Marbella gereden om daar wat te eten en over de boulevard te flaneren. Erg leuk en dat deed ons terugdenken aan de vakanties van vroeger.
Maandagmorgen paar uurtjes naar het zwembad geweest en daarna was het tijd voor wat meer aktie, nml. een bezoek aan Ronda.
Een oude moorse stad die door een kloof gesplitst wordt en waar het oude en het nieuwe stadsdeel verbonden worden door de oude en de nieuwe brug, beide een bezienswaardigheid. Mooie en leuke stad, lekker rondgebanjerd daar. Gelukkig viel de warmte mee en waaide het daar lekker, dus het was goed te doen.
Na het avondeten weer terug naar Benahavis, ongeveer een uurtje rijden maar wel grotendeels alleen maar bergweggetjes!
En dan komen we bij vandaag, dinsdag 29 juli. Op de planning stond een bezoek aan het Nationale Park El Torcel de Antequera.
Een rit van ongeveer anderhalf uur, en zo de moeite waard. Wat hebben wij daar een geweldige wandeling gemaakt. Dit park bestaat uit gebergten die door weersinvloeden zulke vreemde vormen hebben gekregen, het lijken net allemaal platte stenen die op elkaar gelegd zijn. Het was een wandeling van ongeveer twee uurtjes maar wel alleen maar klimmen en klauteren, het deed ons denken aan de wandeling die we een paar jaar geleden in Rincon de la Vieja in Costa Rica gemaakt hebben, echt geweldig! Mooie plaatjes kunnen schieten, we zullen proberen om er een paar te uploaden bij dit verslag.
Morgen houden we een rustdag, lekker beetje zwemmen en zonnen. Donderdag staat een dag Gibraltar op de planning, vrijdag weer een rustdag en dan zit onze eerste week er alweer op en rijden we zaterdag naar Jerez de la Frontera voor nieuwe avonturen.

Veel leesplezier en wij melden ons na Gibraltar weer.
Groetjes en dikke kus van ons.
Bouke, Sylvia en Dewi.