Dag 19 en 20, Guadix en Monachil - Reisverslag uit Guadix, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 19 en 20, Guadix en Monachil - Reisverslag uit Guadix, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 19 en 20, Guadix en Monachil

Door: Sylvia Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

14 Augustus 2014 | Spanje, Guadix

Na onze drukke dag op dinsdag, besloten om woensdag eerst een paar uurtjes naar het zwembad te gaan en in de namiddag een trip te maken naar het dorp Guadix, aan de andere kant van de Sierra Nevada.
In Guadix zijn een deel van de witte huizen in de wanden van de bergen gebouwd, de z.g.n. grotbewoners.
Dat wilden we natuurlijk wel even zien en vastleggen.
Een ritje van ongeveer 50 minuten, dus goed te doen en dit keer hoeven we niet te klimmen en te klauteren en kunnen lekker op de slippertjes er naar toe.
Het was zeker de moeite waard, alleen de rit ernaar toe al, je wordt omringd door de Sierra Nevada, het is echt schitterend.
Zo grappig om te zien hoe die huisjes gebouwd zijn. We werden hartelijk ontvangen en mochten zelfs even bij iemand binnen kijken. Ietwat wantrouwig want meestal staat daar wel iets tegenover maar we mochten overal kijken en foto's maken.
Ongelovelijk hoe groot en koel het daar binnen was, gewoon 3 slaapkamers, grote huiskamer met TV, etc., van alle gemakken voorzien.
Toen naar boven gegaan naar een Mirador (uitkijkplaats) en het eas echt grappig om al die witte schoorsteentjes uit die grotten te zien komen.
Uiteraard de nodige foto's gemaakt, zal er een paar bijvoegen.
De bedoeling was om daar ook iets te eten maar in het centrum was echt niets te beleven, wel even een terrasje gepakt bij een ijssalon en daar heerlijk gezeten. Uiteindelijk besloten om terug te gaan naar Monachil om daar bij ons favourite restaurant wat te gaan eten en daarna nog een potje te kaarten.

Vandaag (donderdag) hebben we er weer een zwembad dagje van gemaakt, onze laatste dag in dit heerlijke hotel, we hebben het hier echt fijn gehad.
Morgen vertrekken we naar Malaga, een rit van anderhalf uur, daarna inchecken in het overnachtingshotel en dan gaan we Malaga onveilig maken. Ook daar is nog genoeg te zien maar daar horen jullie meer van in ons volgende en tevens laatste verslag want na morgen zit het er echt op.
Straks eerst nog even eten in een BBQ restaurant hier in de buurt, hebben we laatst heerlijk gegeten!

Lieve mensen, morgen horen jullie nog van ons, tot dan.

Groetjes van,
Bouke, Sylvia en Dewi.