Manuel Antonio - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Manuel Antonio - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Manuel Antonio

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

27 Juli 2012 | Costa Rica, Monteverde

In totaal zijn we 4 nachten in Manuel Antonio. De dag dat we aankwamen was het bewolkt maar wel warm, lekker gaan lunchen en een beetje bij het zwembad gehangen.
De tweede dag was het prachtig weer en daar hebben een zwembad dagje van gemaakt, we zijn ook best wel moe, het zal een combinatie zijn van alle indrukken, vroeg opstaan en de warmte.
Het enige wat we hier nog wilden doen is het Nationale Park Manuel Antonio bezoeken en dat hebben we gisterenmorgen gedaan. Vanuit het hotel is alles keurig verzorgd en werden we daar heen gebracht en ook weer opgehaald. We hadden besloten om de wandeling dit keer zonder gids te maken. Er lopen zoveel groepen met gidsen, zodra zij iets spotten, merk je dat meteen en dan zie je net zoveel als een ander, dat werkte prima.
Want zoveel dieren als we gespot hebben is in de andere parken niet gelukt.
En ja hoor, eindelijk een slang gespot, nog een van de meest giftige van CR. Verder een tarantula, kapucijnaapjes, wasbeertje, hagedissen, waaronder de jezushagedis.
Deze kan over water lopen, het is zo'n grappig gezicht als ie wegrent, nml. niet op 4 poten zoals de andere soorten maar op 2 poten. Kortom het was een mooie wandeling van 2,5 uur, net genoeg in die warmte. Onderweg kom je langs het strand waar je evt. nog kon zwemmen maar dat hebben we niet gedaan.
Om 12.00 uur waren we weer in het hotel en lekker de middag in het zwembad vertoefd en aan het eind van de middag kregen we bezoek van een familie kapucijnaapjes, dat is zo leuk om ze te volgen.
Op dit moment is het 08.45 uur en het regent. Nu is het hier zo dat de buien meestal kort duren en de zon daarna weer doorbreekt, daar hopen we natuurlijk op want op deze laatste dag in Manuel Antonio willen we van onze rust in het zwembad genieten.
Morgen vertrekken we naar onze laatste hotel, vanuit daar willen we de Poas Vulkaan nog bezoeken en dan zit het er echt op.
We hebben zo genoten van al het moois dat we gezien en beleefd hebben, Costa Rica is een geweldig vakantieland!
Tot gauw!

• 27 Juli 2012 - 19:56

Ma En Pa L.:

Hallo Sylvia, Bouke en Dewi,
    Zo zie je maar, zo tegen het eind van jullie vakantie krijg je nog een hele "dierentuin" te zien. Wel apart die beesten in de vrije natuur. Krijgen de indruk dat jullie bij elkaar heel wat afgelopen hebben. Wat zullen jullie goed getraind terugkomen. Sylvia, heb je nog met Dewi paardgereden? Ik lees niks over een gevoelig achterwerk. Bij ons is een eind gekomen een het mooie weer. Het regend nu heel zachtjes, maar elders in het land valt er al veel regen met onweer. We hebben ook een aantal van door jullie bezochten hotels bekeken. Ziet er inderdaad goed uit. We gaan zo direkt naar de opening van de olympische spelen kijken. Nu, we wensen jullie nog he.....el ve..........el plezier en xxx van ma en pa.

• 27 Juli 2012 - 22:40

Sylvia:

Het is er niet van gekomen om paard te rijden, geen pijnlijke achterkant dus. Ze vroegen USD 75,00 p.p. voor 2 uurtjes rijden, dat ging ons echt te ver. Jammer voor Dewi maar ze komt hier aardig aan haar trekken, ze vindt het ook geen ramp hoor! Xxx

• 27 Juli 2012 - 23:33

Pa En Ma:

pa ma hebben al jullie reis verslagen gevolgd Dat was toch een fantastisch vakantie dat niemand van jullie kan afpakken nee toch
    .Wij zijn heel blij voor jullie dat alles naar wens is verlopen.

goede vlucht terug liefs pa en ma en oma xxxxxxxxx

• 28 Juli 2012 - 20:20

Marion En Marcel:

Hoi Bouke, Sylvia en Dewi,
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Wat een belevenis. Wensen jullie nog fijne dagen en een goede terug vlucht. Spreken jullie wel weer als jullie thuis zijn. Zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar de foto's.
    Gr. vanuit een regenachtig Almere. Marcel, Marion en kids