Tortequero - Puerto Viejo de Talamanca - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Tortequero - Puerto Viejo de Talamanca - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Tortequero - Puerto Viejo de Talamanca

Door: boukeensylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

10 Juli 2012 | Costa Rica, San José

We waren geëindigd bij ons schildpadden avontuur. Met een gids in het donker, als dieven in de nacht, het strand op. Daar mochten we geen zaklampjes meer gebruiken omdat de schildpadden gevoelig zijn voor licht, het enige licht dan gebruikt mag worden rood UV licht en dat had alleen de gids. Uiteindelijk na anderhalf uur wachten was het zover. Schildpadden kunnen niet goed horen maar hun ruikzintuig is heel goed en als ze lucht krijgen van ons, vertrekken ze weer het water in. Pas als ze een gat gegraven hebben en aan het leggen zijn, raken ze in een soort trance en is het veilig om te kijken. Tijdens het wachten, kwam er een uit het water maar wij stonden in zijn track, moesten we allemaal snel wegwezen maar helaas hij had ons al bespeurd en vertrok weer richting zee. Uiteindelijk is het dus wel gelukt en het was wel een gaaf gezicht. Helaas zijn de dieren beschermd en mochten er geen foto's gemaakt worden.
De volgende dag zijn we met de boot weer vertrokken naar het vaste land en met bus naar een lunchstop gebracht waar onze huurauto al klaar stond, ook dit keer weer goed geregeld. We hadden er een GPS bij dus Bouke vraagt voor de gein of hij ook in het nederlands kan, en ja hoor, we hebben dus een Nederlandse praatmevrouw, je lacht je slap.
En dus op pad richting Puerto Viejo de Talamanca aan de Caraibische kust. Het was prachtig weer, 30 graden en zonnig maar ja daar heb je weinig aan als je in de auto zit. Het was een rit van 3 uur, een rechte weg dus lekker om mee te beginnen. We hebben een schattig huisje in de jungle, goede service, perfect allemaal.
Vandaag is een dag om rustig aan te doen, dat past helemaal in de Caraibische sfeer hier. Vanochtend naar een rescue parkje geweest waar gewonde en verlaten dieren worden opgevangen om ze later weer uit te kunnen zetten. Slangen, kikkers, luiaards, ocelot en brulaapjes. Dewi had de tijd van haar leven want ze mocht met de baby aapjes spelen en ze heeft de nodige slangen gezien, alleen nog steeds niet in het wild maar ik weet zeker dat het nog wel gaat gebeuren! We gaan zo even plonzen in het zwembad en hopen dat de zon zich nog even laat zien.
Morgen vertrekken we naar Puerto Viejo de Sarapiqui, een rit van ongeveer 4 uurtjes, daar blijven we 2 nachtjes. Vanuit daar melden wij ons weer.
Liefs, Bouke, Sylvia en Dewi.

• 10 Juli 2012 - 20:35

Renuka:

Crusiaal moment vergeten!!! Gefacetimed met Nederland! Haha we vonden het leuk, doen we snel weer! Veel plezier! Dikke kus Renuka

• 11 Juli 2012 - 06:33

Irene Vos:

Wat leuk om jullie belevenissen mee te lezen! Het klinkt nu al als een geweldige vakantie en jullie zijn maar net onderweg! Geniet ervan!

• 11 Juli 2012 - 11:57

Petra :

Groetjes en geniet ze! Ik heb het goed onder controle in het magazijn. En goed nieuws mijn man is terug!

Gewichtig Petra

• 11 Juli 2012 - 12:31

Marijke:

Zo te horen hebben jullie beter weer in je vakantie als ik hahahaha
    Het klinkt allemaal geweldig geniet er maar lekker van. Dikke kus je zus xxxx

• 11 Juli 2012 - 12:41

Jan En Bep:

wij hebben jullie reis verslag weer gevolgd hartstikke leuk weer

vele groetjes van pa ma marijke

geniet er vanxxxxxx

• 11 Juli 2012 - 16:38

Henk En Frieda:

Hallo luitjes, leuk om jullie op deze manier te kunnen vergezellen op deze vakantie. (is weer eens iets anders). Geniet van alles wat je ziet en we kijken uit naar het volgende verslag.
    Groetjes uit een regenachtig Almere.

• 12 Juli 2012 - 17:38

Margaretha:

Klinkt goed allemaal. Geniet lekker en neem een beetje zon voor ons mee....