Griffith Park en Hollywood, dag 23 - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Griffith Park en Hollywood, dag 23 - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Griffith Park en Hollywood, dag 23

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

15 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Hollywood

Gisterenavond kon in helaas geen verslag van die dag maken want de ipad was zodanig leeg dat het meer dan een uur duurde voordat hij uit het rood was, dus vandaar vanochtend. Het is hier nu zaterdag, half negen 's morgens en we zijn net wakker.

Gisteren de dag eerst begonnen met een heerlijk ontbijt, moet zeggen dat het hier voor amerikaanse begrippen uitzonderlijk luxe is. Uiteraard een hoop zoetigheid want een plakje kaas of ham hebben ze niet maar toast en scrambeld eggs hebben ze wel. We hebben slechter meegemaakt.

Afijn na het ontbijt een paar uurtjes van de zon en het zwembad genoten, het was weer behoorlijk warm maar op gegeven moment kwam er een heerlijk briesje opzetten, goed te doen.
Daarna douchen, omkleden want een bezoek aan Griffith Park en Hollywood stond op het program.
Eerst zijn we naar het Griffith Observatorium gereden omdat je van daaruit mooi uitzicht hebt op het Hollywood Sign en Los Angeles. Bleek dat in het Observatorium een hele tentoonstelling was van alles wat met astronomie te maken heeft, best interessant. Wat foto's van het sign en de stad gemaakt en toen snel weer in de auto want het was daar bere druk en bloedheet.
Ons tomtom mevrouwtje heeft ons vanuit daar keurig naar Hollywood Blvd geleidt, de auto geparkeerd onder het Dolby Theatre. Echt een giga garage, niet normaal.
En toen flaneren over de Walk of Fame, hartstikke druk natuurlijk, probeer dan maar eens een fatsoenlijke foto te maken.
We hebben de Walk of Fame aan de ene kant heen en aan de andere kant terug gelopen en aan het eind staat het Chinese Theater. Daar was het ook weer zo druk maar wat grappig is dat heel veel beroemdheden hun voet en handafdrukken in de vloer hebben gezet en dat is grappig om te zien en over heen te lopen.
Aangezien de sterren op de Walk of Fame wat lastig zijn te fotograferen met de zon erop, want dat schittert als een gek, hebben we dat pas gedaan toen de zon onder was.
Dan komen ook alle verklede figuren te voorschijn, om even een voorbeeld te noemen, bij de ster van Michael Jacksen, staat dus een M.J. in de hoop dat je een foto wilt maken met hem erbij.
Nou dus niet, zo'n gast vinden wij niet interessant maar de ster natuurlijk wel.
Om heel eerlijk te zijn, vond ik het een beetje tegenvallen. Als je aan Hollywood denkt, denk je aan glamour, nou daar is niets van te merken. De gebouwen zijn oud en smoezelig, het Chinese Theater en de Walk of Fame zijn de grote trekpleisters en dat is het dan ook. Boven de parkeergarage zit een vrij nieuwe shopping mall met restaurants, dat was wel heel mooi opgezet, heerlijk wat gegeten en toen hadden we het eigenlijk wel gezien.
We wilden ook nog door Beverly Hills rijden maar aangezien het al donker was, had dat weinig zin, al heb ik gelezen dat het zowiezo weinig zin heeft want alle huizen waar beroemdheden wonen zijn afgeschermd, daar kom je niet bij maar wellicht doen we dat toertje nog één dezer dagen.

Vandaag doen we het rustig aan, lekker relaxen bij het zwembad en misschien dat we aan het eind van de dag een Shopping Mall opzoeken.
Wel dit was het voor nu, tot snel.
Groetjes en kus van ons.
Xxx

PS: het is erg leuk om jullie reacties te lezen, blijven doen hoor. Wij genieten daar net zo veel van als jullie van onze verslagen.
Xxx

• 15 Augustus 2015 - 19:56

Bep KLomp.:

Hier ben ik dan weer.Ja wat moet ik vertellen dat het weer wissevallig weer is ,zon bewolking,spetjes regen.Volgens de berichten wordt het volgende week ook zo.Dus kinders maakt je borst maar nat hou jullie regenjas maar bij de hand misschien valt het wel mee.Verders heb ik niet veel nieuws te vertellen.Het stil in Weesp iedereen zo beetje nog op vakantie.Kinders maken jullie laatste dagen zoveel mogelijk plezier.groetjes en DIKKE KUS van MA

• 16 Augustus 2015 - 17:39

Bouke En Sylvia Klomp:

Volgens de berichten die wij hier lezen, wordt het vanaf woensdag prachtig weer in Nederland. We komen dus met mooi weer thuis