Lone Pine & Las Vegas, dag 6 en 7 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Lone Pine & Las Vegas, dag 6 en 7 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Lone Pine & Las Vegas, dag 6 en 7

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

De eerste week zit er alweer op, wat gaat dat snel. We hebben ook al zoveel gedaan en gezien maar eerst even terug naar gisteren.
Om 09:00 uur vertrokken uit onze B&B in Mariposa met als eindbestemming Lone Pine, een stadje vlak voor Death Valley.
De route liep via de Tioga Pas, een route van west naar oost (En vice versa) dwars door Yosemite National Park.
Vlak voor dat we de pas op moesten hebben we een uitstapje gemaakt naar Merced Grove waar de Sequoia bomen staan.
Nu was dit nog een aardige tippel met een aardige afdaling.
En alles wat je naar beneden loopt moet je ook weer omhoog.
Afijn, al met al waren we een uur onderweg, foto's gemaakt en toen weer in de auto op weg naar de ingang van de Tioga Pas.
Werkelijk een prachtige rit, onderweg een aantal keer gestopt, lekker op ons gemak geluncht. Uiteindelijk kwamen we eind van de middag pas bij het Mono Lake aan. Ook daar moesten we weer een stuk lopen om dichterbij te komen maar dat was zeker de moeite waard.
Uiteindelijk waren we om 19:30 uur pas in ons hotel in Lone Pine.
Een klein cowboy stadje, erg gezellig, lekker hapje gegeten en toen waren we uitgevloerd. Het was een lange maar leuke dag.

Vanochtend al weer om 07:00 uur op. We zitten in een heel ander ritme als thuis. We liggen meestal rond 22:00 uur al op bed en zijn tussen 06:30 en 07:00 zijn we meestal alweer wakker.
Twee uurtjes later vertrokken richting Las Vegas door Death Valley heen. Prachtige uitzichten met als hoogtepunt Zabrinsky Point. Het was best druk onderweg, want er was een hardloopwedstrijd bezig, men moest een afstand van 125 mile afleggen in die hitte (wisselde steeds tussen de 35 en 40 graden).
Niet normaal, bergje op en af in die hitte en dan zo'n afstand, er liepen constant mensen langs de weg en volgauto's reden af en aan. Om 15:30 uur waren we eindelijk in Las Vegas, maar daar morgen meer over want er is geen ruimte meer op deze pagina.
Xxx van ons

• 30 Juli 2015 - 10:04

Marion Elverding:

Hoi Bouke, Sylvia en Dewi,
    Wat leuk om al jullie belevenissen te volgen. Fijn dat alles naar wens verloopt. Hier in Almere is ook alles oké. We hebben veel regen, dus het is meer de plantjes ontdoen van het vele water als dat ik ze water moet geven

• 30 Juli 2015 - 12:06

Marion Elverding:

Valt er zomaar een stuk tekst weg. Hi hi.
    Verder alles oké in Almere. Ook na de storm afgelopen zaterdag. Geen schade bij jullie en ook met de auto is niets aan de hand. Bij jullie voor lagen op de heg van de gemeente wel wat takken uit de bomen. Wij hadden gelukkig ook geen schade.
    Wens jullie een fijne reis verder. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag en de mooie foto's. Groetjes xx

• 30 Juli 2015 - 14:20

Landwaart:

Hallo kinderen,
    Zoals jullie wel merken volgen we jullie op de voet. Je kunt het je bijna niet voorstellen dat jullie alweer een week onderweg zijn. Yuna voelt zich hier nog steeds helemaal thuis. Het is wel zo dat zij ma konstant in de gaten houdt, zelfs vanaf het balkon. Vanmorgen deed ma haar grondoefeningen met Yuna uit de bench. Daar kwam weinig van terecht, omdat zij ook mee ging doen en boven op ma lag. Weer wat geleerd! Het gaat hier beter weer worden. Weliswaar niet zo warm als bij jullie, maar maandag ca. 30 graden. Jongelui, nog veel plezier en sukses met WordOn.
    xxx van O(ma) & O(pa).

• 30 Juli 2015 - 17:44

Frieda :

Hallo daar, leuk om jullie te volgen....komt weer een hoop boven drijven! Maar het is dan ook alweer
    8 jaar geleden van ons. Las Vegas moet je gezien hebben...ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Wij sliepen in het Stratosphere Hotel aan het begin (Of eind) van de strip. Kijk even naar boven naar de attractie die over de rand van de toren gaat. Niet normaal. Gekkenhuis daar. Maar dat gaan jullie beleven.
    Veel plezier en niet te veel gokken

• 30 Juli 2015 - 18:21

Bouke En Sylvia Klomp:

Hoi allemaal, leuk om jullie reacties te lezen.
    Ons hotel het Platinum Spa ligt een straat achter de strip, precies in het midden. Gisteren de enen kant op gewandeld, vandaag de andere kant (richting Stratosphere). I.v.m de warmte vandaag de casino's en hotels van binnen maar eens bekijken. Vanavond als de zon onder is weer flaneren over de Strip.
    Xxx van ons.