Mariposa, dag 4 - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Mariposa, dag 4 - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Mariposa, dag 4

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, Mariposa

vanmorgen om 08:30 uur uitgecheckt en met de taxi naar het autoverhuurbedrijf waar we de auto op konden halen. Ook altijd weer afwachten of je ook werkelijk krijgt wat je gereserveerd hebt.
Nou we hebben zelfs meer gekregen, de familie Klomp rijdt de komende week in een splik splinter nieuwe Jeep Cherokee.
Wat een luxe auto en wat is alles voorspoedig gegaan.
Om 09:00 uur reden we San Francisco uit en zaten we op de snelweg richting Mariposa. Onderweg zagen we de temperatuur steeds meer oplopen naar uiteindelijk 30 graden, nog even een ontbijt/brunch genuttigd bij Denny's en rond 13:30 uur waren we bij onze B&B in the middle of nowhere
We dachten echt waar komen we nu toch terecht. Heel af en toe zie je een huis en zo ook op een berg dat van ons.
Een hartelijk welkom van onze gastvrouw Ruth Ann en -heer Monty. We hebben een prachtige ruime kamer en kregen meteen volop informatie over Yosemite. Allemaal tips en de beste plekjes om morgen naar toe te gaan. Verder mogen we gebruik maken van de huiskamer en het ontbijt vindt morgen gezamenlijk met de andere gasten om 07:45 uur plaats, in totaal 11 gasten.

Nu was het plan om vanmiddag naar Mariposa Grove te rijden om de Sequoia bomen te gaan bewonderen maar de laatste twee dagen is het gesloten omdat er modder verschuivingen zijn.
Dat feest ging dus niet door en aangezien we Kings Canyon en Sequoia Nat. Park niet in ons programma hebben opgenomen is het nog maar de vraag of we ze gaan zien.
Omdat we op de dag van vertrek hier, via de Tiogapas gaan rijden, schijnen we volgens onze gastvrouw nog langs een aantal Sequoia bomen te komen. Duimen dat we ze kunnen vinden.

I.p.v. Mariposa Grove hebben we maar wat boodschappen in het dorp gedaan en een potje gekaart en vanavond in het dorp een hapje gegeten.
Rondom het huis ligt een soort van bergachtige tuin waar de kolibries rondvliegen en waar ik, al om het huis lopende, in ene oog in oog stond met een hert. Ik weet niet wie er meer schrok, het hert of ik

• 27 Juli 2015 - 14:34

Pa:

Ziet er allemaal goed uit. Alcatraz valt nog best mee, al kijkt Bouke op de foto enigszins somber. Toch niet geschrokken van de uitslag uit Rotterdam? De auto ziet er goed uit. Meenemen naar Nederland. Jammer van de modderwegen. Maar er valt de komende tijd nog genoeg te zien. Hier is het ook niet best. Veel bomen ontworteld. Ma heeft al meer regenwater met Yuna gehad dan heel het vorige jaar.
    We blijven jullie volgen. Groetjes ook van ma en yuna.
    xxx

• 27 Juli 2015 - 14:41

Bouke Klomp.:

hallo kinders.Zo te lezen vermaken jullie best Het weer is ook goed ,maar hier niet regen regen en nog eens .Verders wens ik jullie een prettige voortzetting van de vakantie groetjes Ma klomp