Samara - Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Samara - Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Samara - Monteverde

Door: boukeensylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

22 Juli 2012 | Costa Rica, Monteverde

Gisteren met mooi weer vertrokken vanuit Samara richting Monteverde. In eerste instantie een rustige route langs een mooie groene omgeving maar op een gegeven moment reden we steeds hoger de bergen in. In no time begon de temperatuur te zakken van 32 graden naar 22 graden. De laatste 25 kilometer ging de weg inderdaad over in een zogenoemde dirtroad, ongeasfalteerd en met alleen maar kuilen en stenen om te ontwijken. We konden niet harder dan 30 km per uur rijden met een soort van constante turbelentie in de auto, ik kan jullie vertellen dat het op het eind niet leuk meer is. Smalle bergweggetjes, nergens een vangrail te bekennen maar het uitzicht is weergaloos. Uiteindelijk kwamen we rond 12.00 uur in het hotel aan en was de kamer gelukkig klaar. Ondanks dat de temperatuur hier 10 graden lager is was het zonnig en heerlijk weer. 's Middags naar de vlinder- en kikkertuin en het Serpentarium (reptielenhuis) geweest. Daarna direct een aantal hikes en de Canapy tour gereserveerd.
Vanochtend om 07.00 uur vertrokken naar het Reserve Monteverde voor een hike met een gids, erg interessant, deze mensen zien de dieren en planten zo snel, wij zouden er zo voorbij lopen, daarna naar de kolibrietuin geweest. Wat een mooie vogeltjes, ze vliegen rakelings langs je en dan hoor je de vleugels zoemen. Ze vliegen zo razend snel, af en toe zitten ze even stil, je wordt er bijna nerveus van als je er lang naar kijkt.
Over een half uurtje worden we opgehaald voor ons volgende slinger avontuur.
Morgenochtend worden we om 06.00 uur al opgehaald voor de birdwatching hike o.l.v. een gids, vanavond dus maar vroeg naar bed!
Dit was het even voor nu, we houden jullie later weer op de hoogte van wat ons nog te wachten staat.
Ola!
Bouke, Sylvia en Dewi.

• 23 Juli 2012 - 08:28

Henk En Frieda:

Hallo uitjes,

Wat een avontuur zeg.
    Blij dat alles goed gegaan is met de autorit.
    Leuk om dit alles te volgen en te lezen en de foto's op Facebook te bekijken.
    Nog veel plezier in jullie laatste week en kom maar gauw naar huis want dan kunnen
    wij lekker weg hihihihi.
    Groetjes uit (een nu nog) zonnig Almere.

• 22 Juli 2012 - 19:57

Bep En Jan:

.We kijken weer uit naar de volgende belevenissen

• 23 Juli 2012 - 10:31

Nicoline:

Het is wel regelmatig vroeg opstaan, maar je krijgt er wel wat voor als ik het zo lees. Leuk hoor die verhalen. Ik zat hier al te griezelen bij die fladderende vogels, wordt ik helemaal panisch van.
    Hier begint het ook eindelijk zomer te worden

groetjes Nic.

• 23 Juli 2012 - 12:10

Renuka:

Tjonge elke keer zo vroeg op! Maar jullie zien ook echte mooie dingen zo te lezen! Nou we FaceTimen snel weer xxx