Dag 11: Custer - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 11: Custer - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 11: Custer

Door: S. Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

04 September 2019 | Verenigde Staten, Custer

Vannacht eindelijk voor het eerst allemaal goed geslapen zonder ‘s nachts wakker te worden. Lekker rustig opgestart, de was weggebracht naar de wasserette en toen op naar onze eerste stop: het Crazy Horse Monument.
Een sculptuur van de indiaan Crazy Horse waar in 1948 mee begonnen is en dat nog lang niet af is. Heel commercieel, viel dan ook tegen dat je het alleen van veraf kon zien liggen.
Even koffie gedronken daar en toen met gierende banden op naar Mount Rushmore NP, wat wel zeer de moeite waard was. Helaas voor ons, story of our lives, waren ze bezig met constructie werkzaamheden op de Avenue of Flags en de Grand View Terras.
Niettemin erg genoten.
Daar lekker geluncht en toen besloten om vast een stukje van Custer State Park te rijden. Eerst naar Sylvan Lake gereden en een wandeling om het meer gemaakt, daarna de Needles Highway gereden. Mooie route door de Black Mountains met een aantal tunnels.
Wat we tot nu toe gezien hebben van het park heeft onze verwachtingen overtroffen, het is echt prachtig.
Op weg naar huis, de was weer opgehaald, lekker makkelijk hoor en toen nog even twee uurtjes op ons zitje voor de kamer zitten lezen.
Na het eten zijn we teruggegaan naar Mount Rushmore voor de avond ceremonie. De vlaggenceremonie was door de werkzaamheden aangepast maar evengoed zeer indrukwekkend.
Vandaag was het een zeer warme dag, ongeveer 31C en morgen blijft dat ook nog zo. We hebben ons laten vertellen dat het uitzonderlijk is voor hier. Vorig jaar begon de winter eind september en heeft het 8 maanden geduurd. In juni dit jaar lagen er nog meters sneeuw.
Daar moet je toch niet aan denken.
Morgen gaan we Custer SP verder verkennen, ook hier zit weer heel veel wild dus wie weet wat we nog gaan zien.
Voor nu weltrusten.
Liefs van ons