Dag 12 en 13: Sevilla - Monachil(Sierra Nevada) - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 12 en 13: Sevilla - Monachil(Sierra Nevada) - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 12 en 13: Sevilla - Monachil(Sierra Nevada)

Door: Sylvia Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

07 Augustus 2014 | Spanje, Monachil

Gisteren (woensdag 6 augustus) zijn we naar Sevilla geweest. Nu hadden we al gelezen dat het een mooie stad is, nou dat is het zeker! We hebben onze ogen uitgekeken, wat een mooie stad met prachtige gebouwen. Nu was het gisteren voor het eerst dat het behoorlijk heet was. Tot nu toe was het steeds rond de 30 graden en goed te doen, gisteren was het maar liefst 38 graden. We waren er om een uur of vier, dus zoveel mogelijk in de schaduw lopen.
De belangrijkste bezienswaardigheden zijn de kathedraal, Reaal Alcazar ( koninklijk paleis) en de Torre del Oro (de gouden toren).
Helaas was het te laat om de kathedraal te bezoeken, het kon nog wel maar dan konden we niet alles bekijken tot sluitingstijd dus dat werd ons afgeraden, jammer maar helaas.
Toen maar gegokt op Reaal Alcazar, het koninklijk paleis met zijn tuinen, daar was nog wel ruim de tijd voor, we hebben onze ogen uitgekeken, erg mooi. Daarna op naar de gouden toren, vanaf boven heb je een geweldig zicht over Sevilla maar helaas voor ons............bij aankomst was hij net gesloten en dat ging dus ook niet door.
Toen zijn we heel vervelend maar lekker een terrasje gaan pakken en de winkels gaan bekijken.
Sevilla is echt de moeite waard, een heerlijke sfeer mooie oude panden en bezienswaardigheden en heerlijk winkelen.
Voor ons was het weer een goed bestede dag.
Zo rond half elf 's avonds weer in het hotel, nog even wat gedronken en een kaartje gelegd en toen moe maar voldaan ons mandje in.

Vanochtend rustig opgestart en om elf uur zaten we weer in de auto, op weg naar onze volgende bestemming, Monachil in de Sierra Nevada. Een mooie rit van 3 uur die weer voorspoedig is verlopen.
Ons hotel maar met name onze kamer heeft onze stoutste dromen overtroffen, we hebben een suite dat geloof je niet, zo groot (ik zal de foto's erbij doen!)
Onze kamer van het vorige hotel past hier zeker 3 keer in, en de badkamer, wauw!!!!!
Vanavond zoeken we hier in de buurt een restaurantje en morgen is de planning om eerst een paar uurtjes te gaan zwemmen en zonnen en daarna naar Granada te rijden, ongeveer 20 min. hier vandaan.
Dat was het voor nu, we gaan nu even wat boodschapjes doen, jullie horen snel weer van ons.

Groetjes van Bouke, Sylvia en Dewi.