Dag 8 en 9: Red Lodge - Sheridan - Deadwood - Reisverslag uit Deadwood, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9: Red Lodge - Sheridan - Deadwood - Reisverslag uit Deadwood, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9: Red Lodge - Sheridan - Deadwood

Door: S. Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

02 September 2019 | Verenigde Staten, Deadwood

We hebben even niets kunnen delen met jullie de afgelopen dagen omdat de WiFi slecht was in de laatste twee hotels. Ik moet dan ook weer even graven in mijn geheugen wat we de afgelopen 2 dagen gedaan en gezien hebben, want we doen behoorlijk wat indrukken op zodat je bijna vergeet waar je wat hebt gezien en gedaan.

Zondag 1 september vanuit Red Lodge vertrokken naar Sheridan, Wyoming.
Om daar te komen hebben we US 14 Bighorn Science Byway gereden. Prachtige weg door de bergen en het Bighorn National Forest en laten we daar nou geen Bighorn maar onze eerste Moose gespot hebben.
In ene stond hij of zij daar vlak bij de weg, uiteraard moest hij de weg oversteken en zagen we hem al springend over een hek, het bos in verdwijnen, geweldig om te zien.
Eenmaal aangekomen in Sheridan, ingecheckt en het stadje ingegaan. Het was rond de 30 graden, behoorlijk warm dus maar lekker ergens binnen wat gaan drinken, waar we later ook een heerlijk biefstukje en spareribs hebben genuttigd.
Moe en voldaan, redelijk op tijd gaan slapen want de volgende dag weer een lange rit voor de boeg.

Maandag 2 september wat later opgestaan en een ontbijtrestaurantje opgezocht. We hebben bewust af en toe geen ontbijt bij de overnachting omdat het gewoon leuk is om in zo’n ontbijtrestaurant te gaan ontbijten.
Daarna met volle buikjes in de auto op weg naar Deadwood.
Inmiddels zijn we een week onderweg, al voelt het alsof we hier al veel langer zijn, en geeft de teller in de auto aan dat we al ruim 1500 Miles ( ongeveer 2200 km) gereden hebben.
We rijden de weg naar Deadwood via het Devils Tower NP.
De eerste 100 Miles waren een beetje saai, zeer weids landschap, licht glooiend maar al die tijd hetzelfde met af en toe een jaknikker op het land.
Daarna veranderde het landschap en kwamen we weer in een prachtige omgeving met uiteindelijk zicht op Devils Tower.
Het NP is niet zo heel groot, tenzij je daar een hike wil doen maar daar hebben wij niet voor gekozen.
Op onze eerste dag in Yellowstone hebben we een Beautiful Amerika pas gekocht waarmee je alle Nationale Parken gratis in kan en waarmee je niet in de rij hoeft te staan, die pas heeft zich nu al dik terugverdiend.
Helaas weer weinig wild gezien, want dat zit bijna in elk park. Hier wel van die schattige prairiehondjes gespot.
Ter plekke een lunch gehaald en lekker buiten aan de picknicktafel opgegeten, daarna doorgereden naar onze eindbestemming van die dag, Deadwood in South Dakota. Een klein cowboystadje met allemaal hotels, restaurants en casino’s. Ook daar weer heerlijk gegeten en toen afgetaaid naar ons hotel. Het zijn lange dagen en heel veel indrukken die we opdoen en dan gaat s’ avonds om tien het lichtje wel uit
Morgen rijden we naar Custer, waar we 3 nachtjes blijven.
Tot morgen, groetjes van Bouke, Sylvia en Dewi.

• 04 September 2019 - 18:11

Ingrid De Goede:

Mooie reis hoor en ik geniet weer mee. Geen gokje gewaagd in casino? Groeten en blijf genieten.