Dag 3 en 4: Salt Lake City - West Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4: Salt Lake City - West Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4: Salt Lake City - West Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

29 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Yellowstone

Gisterenmorgen rond 09:00 uur vertrokken richting West Yellowstone met een kleine stop in het plaatsje Ogden.
Helaas waren de winkels en restaurants nog gesloten dus even een stukje rondgelopen. Door de hele stad staan beschilderde paarden, erg grappig gedaan en al wandelend richting Union Station, kwamen we terecht in een filmset van een serie met Kevin Costner. De man zelf was niet aanwezig maar we kregen toch even een déjà vu gevoel met 4 jaar geleden toen NCIS in ons hotel werd opgenomen. Nog even rondgelopen bij Union Station en toen weer in de auto want we hadden een lange rit voor de boeg, in totaal 6 uur rijden naar West Yellowstone.
Onderweg nog even geluncht en rond 16:00 uur waren we in ons hotel. West Yellowstone is een stad op zich, even wat boodschapjes gehaald en bij het Visitor Center meteen een Annual Pass gekocht zodat we vanaf nu alle Nationale parken zonder te betalen en in de rij te staan, in kunnen. Het bedrag dat je kwijt bent voor zo’n pas heb je er zo uit en is goedkoper dan losse tickets.

Vanochtend rond 09:00 uur de auto in. Op dat moment was het best nog fris buiten maar al snel liep de temperatuur op naar 25C.
‘S nachts kan het hier afkoelen tot het vriespunt.
Op advies van de Parkranger besloten om vandaag de Lower Loop
te rijden en daar hebben we geen spijt van gehad.
De prachtige kleuren van de geysers in combinatie met het mooie weer, heeft prachtige plaatjes opgeleverd.
Hoogtepunten waren the Grand Prismatic Hot Spring en de Oldfaithful geyser.
Verder hebben we het eerste wild al gespot, Elks, Bizons en een eekhorentje. Uiteraard hopen we ook nog een beer, prairiehondje of wolf te spotten.
Helaas is het lastig om hier foto’s te uploaden maar alle FB vrienden kunnen ze daar zien en anders appen we ze gewoon.
Kortom dit was een geweldige ervaring die we niet snel zullen vergeten.

Morgen gaan we de Upper Loop rijden en hopelijk wordt ook dat een geweldige ervaring.
Helaas hebben we nog geen nacht doorgeslapen dus hopelijk lukt ons dat nu wel.
Het is hier nu 22:30 uur dus weltrusten, ook al is bij jullie de zon alweer op.
Liefs Dewi, Bouke en Sylvia

• 31 Augustus 2019 - 19:51

Ingrid:

Syl, wat jammer dat je Kevin niet ontmoet hebt

• 31 Augustus 2019 - 19:55

Ingrid:

mijn bericht is niet helemaal geplaatst zie ik. Ik geniet weer van je verslag en de foto’s. Blijfgenieten!