Dag 1 en 2: Amsterdam - Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2: Amsterdam - Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2: Amsterdam - Salt Lake City

Door: S. Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

27 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Zondag 25 augustus zijn we om 07:00 uur vertrokken richting Schiphol. Eenmaal daar ging alles zeer vlot, zowel de bagage drop off als de douane. Nog even tijd voor een kopje thee/koffie en daarna door naar de gate waar het boarden al was begonnen.
Uiteindelijk zijn we 20 min. later vertrokken, om 10 1/2 uur later te landen op SLC. Moet zeggen dat de vlucht best snel ging, je moet de hele tijd eten en drinken en films kijken, af en toe een tukkie doen, heel vervelend allemaal
Vervolgens door de douane en daarna de auto opgehaald, ook dit verliep allemaal weer zeer voorspoedig en rond 14:30 usa tijd waren we in het hotel. Even wat boodschappen gedaan en wat gegeten en toen de tijd overbruggen en proberen wakker te blijven. Dit is gedeeltelijk gelukt maar om 18:15 uur onze tijd (8 uur vroeger dan bij jullie) ging het licht uit. Gevolg vanaf 03:15 uur om het uur wakker en om 06:30 uur dan toch maar opgestaan.
Na het ontbijt downtown SLC gelopen en Temple Square bezocht, het heiligdom van de Mormonen. Over de hele wereld hangen zo’n 60 miljoen mensen dit geloof aan. Er lopen overal jonge meisjes die daar 18 maanden vrijwilligerswerk doen en graag vertellen over hun geloof zonder opdringerig te zijn. De Salt Lake Temple is indrukwekkend maar niet voor publiek toegankelijk, er staat wel een kleine replica waar de binnenkant op schaal is nagemaakt en waar men graag over verteld, was best interessant. Verder de Mormonen Tabernacle, het grootste orgel ter wereld bekeken. Daarna naar de Family History Library geweest waar we samen met de hulp van een mormoonse “sister” in de familie archieven hebben gezocht (en gevonden) naar de familie historie van de Klompjes en de Landwaartjes. Oude trouwaktes gevonden en meegekregen, was erg leuk. Als laatste zijn we naar de 10e verdieping gegaan van het Joseph Smit Memorial Bld voor een mooi uitzicht over de Stad. De rest van de ochtend doorgebracht in een shoppingmall en na de lunch naar de Utah State Capitol gewandeld. Dit is een replica van het Capitool in Washington.
Rond 15:00 uur eigenlijk alles bekeken en besloten om de auto te halen en nog e.e.a te bekijken buiten het centrum.
Eerst naar het Ensign Peak Nature Park gereden en daar een korte wandeling bergopwaarts gemaakt om te genieten van een prachtig uitzicht over SLC en de rust want er was verder helemaal niemand. Daarna weer in de auto en het Olympisch Stadion bezocht dat in 2002 gebouwd is voor de Olympische Winterspelen. Daar mochten we binnen kijken in de Olympic Oval waar op dat moment flink getrainde werd. Rond 19:00 uur terug in het hotel en gevraagd waar we een goede pizza konden eten. Zat er vlak naast ons hotel een min of meer verborgen area met allemaal restaurants. Goede Italiaan gevonden en lekker gegeten. Uiteindelijk hebben we vandaag in totaal ruim 13 km gelopen en zijn nu best moe. We gaan zo lekker ons mandje opzoeken want morgen hebben we een flinke reis voor de boeg, ruim 600 km naar West Yellowstone.
Op naar een volgend avontuur.
Voor nu welterusten en een dikke kus van ons.

• 27 Augustus 2019 - 20:16

I:

Hoiiii, zo te kezen is alles vlotjes verlopen. Jullie hebben al meteen best veel gezien. Leuk om zo mee te lezen.
    ❤️

• 28 Augustus 2019 - 06:11

Ingrid:

Hi, fijn dat alle luchthavenperikelen vlotjes zijn verlopen. Jullie hebben ook al een mooie start gemaakt van de vakantie. Kijk uit naar jullie reisverslag. Veel plezier verder

• 28 Augustus 2019 - 09:02

Marion:

Fijn te lezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad en dat jullie met veel plezier Salt Lake City hebben bezocht. Ik zag ook al super foto’s op Facebook voorbijkomen. Mooie dagen in West Yellowstone en tot het volgende reisverslag. Groetjes vanuit een zomers Almere.