Puerto de Santiago 19 juni / El Teide 20 juni 2017 - Reisverslag uit Puerto de Santiago, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Puerto de Santiago 19 juni / El Teide 20 juni 2017 - Reisverslag uit Puerto de Santiago, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Puerto de Santiago 19 juni / El Teide 20 juni 2017

Door: S. Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

20 Juni 2017 | Spanje, Puerto de Santiago

Gisteren zijn we rond het middaguur aangekomen in Puerto de Santiago, onze volgend en tevens laatste onderkomen.
We werden keurig opgewacht door de manager Irina.
We hadden de dag ervoor keurig een bevestiging ontvangen met het verzoek om een uur voor aankomst te bellen zodat zij ons kon opwachten aangezien het een prive appartement betreft en er verder geen receptie bij is.
Een aardige dame die ons heeft rondgeleid en alles uitgelegd wat we moeten weten. Mochten er problemen zijn, kunnen we haar altijd bellen maar we gaan ervan uit dat dit niet nodig is.
In principe mogen we de dag van vertrek, waar we natuurlijk nog niet aan willen denken, tot 15:00 uur in het appartement blijven tenzij het toch nog verhuurd gaat worden.
Maar affijn, mooi appartement, 2 slaapkamers en 2 badkamers, dus onze Dewi heeft een eigen slaapkamer als ze komt morgen.
Het (zwarte) strand ligt hier 5 minuutjes vandaan, supermarkt met verse produkten om de hoek, kortom alles bij de hand.
Het zwembad is alleen toegankelijk voor bewoners en huurders, daar kom je alleen met een sleutel in. Wel even wezen kijken maar nog geen gebruik van gemaakt want het strand heeft onze voorkeur. Daar zal als Dewi er eenmaal is wel verandering in komen.
Gisterenmiddag dus nadat we ons geinstalleerd hadden, nog even een paar uurtjes naar het strand geweest. Dit is een stuk kleiner dan in Playa de las Americas maar erg schoon, goede bedjes en een heerlijk restaurantje om wat te nuttigen met uitkijk over de zee. Wat wil een mens nog meer.......... nou, soms willen wij weer wat aktie dus besloten om vandaag dinsdag 20 juni, een nieuwe poging te ondernemen om met de kabelbaan de Teide op te gaan.
De eerste gondel naar boven gaat om 09:00 uur, de kassa gaat iets eerder open dus we wilden er uiterlijk om 08:45 uur er zijn.
Aangezien het vanuit hier één uur rijden is, ging de wekker om 07:00 en dat is best vroeg. Warme kleding en wandelschoenen mee en gaan. Prachtige route door de bergen en dit keer was het helemaal helder. We konden La Gomera nu zien liggen.
Om 08:45 uur waren we bij het dalstation op ongeveer 2200 m en het was nog heerlijk rustig. Snel de lange broeken en wandelschoenen aan, vesten mee en kaartjes gehaald.
Ieder kwartier gaat er een gondel en wij hadden die van 09:30 uur. Dit keer is het dus gelukt en daar hebben we geen spijt van.
Wat is het daar machtig mooi boven. Het was ongeveer 8 graden met een windsnelheid van 50 km/u en dan toch zie je mensen in hun korte broek of hempje naar boven gaan, onbegrijpelijk. Wij waren blij met onze lange broeken en fleece vesten/jasjes.
De Teide is een slapende vulkaan en men denkt dat hij nog een keer zal werken maar wanneer, dat weet men uiteraard niet. De laatste keer was in 1908, dus dat is best een tijd geleden.
We hebben wel rook uit de grond zien komen, dat was warm en af en toe rook je de zwavel.
Tijdens het wandelen hadden we af en toe best last van de ijle lucht, maar ja wat wil je op ongeveer 3000 meter.
Je mag maar een uur tot anderhalf uur boven blijven maar dat is lang genoeg. Toen we rond 11:00 uur weer beneden kwamen was het inmiddels al weer lekker druk dus dit keer was het een goede keus om zo vroeg te gaan. Bij terugkomst nog even een paar uurtjes strand gepakt.
Al met al weer een mooie dag.

Morgen gaan we kijken of we de boottrip om dolfijnen te kunnen spotten, vast kunnen reserveren en als het goed weer is pakken we nog even een paar uurtjes strand. Aan het eind van de dag gaan we dan eindelijk Dewi ophalen van het vliegveld en zetten we onze avonturen met zijn drieen voort.
Voor nu veel leesplezier, wij gaan zo ons mandje opzoeken want we hebben afgelopen nacht niet zo goed geslapen.
Weltrusten voor nu en tot gauw.
Xxx