Masca gebergte/Garachico/Icod de los Vinos 18 juni - Reisverslag uit Bajamar, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Masca gebergte/Garachico/Icod de los Vinos 18 juni - Reisverslag uit Bajamar, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Masca gebergte/Garachico/Icod de los Vinos 18 juni

Door: S. Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

18 Juni 2017 | Spanje, Bajamar

Gisteren (zondag) was het eigenlijk de bedoeling om er een stranddagje van te maken. Rond 10:30 uur kwam het zonnetje door dus hup, insmeren en naar het strand. Nu zijn we al twee keer naar het strand geweest en de zon amper gezien. Het is hier nu al een dag of vijf raar weer. Weg zijn de strakblauwe luchten, alleen maar grotendeels bewolking.
Maar afijn, nu dus vol goede moed ons op een bedje geïnstalleerd en je raad het al, na een half uur, de zon weg, dikke bewolking. Ik kan je zeggen dat je daar niet vrolijk van wordt.
Besloten om terug te gaan naar het hotel, broodje gegeten en gedoucht en de auto in richting het noorden, via het Masca gebergte naar Garachico met zijn door de natuur gevormde zoutwater baden. Dat was een goede keus. Echt een prachtige bergrit met mooie uitzichten, smalle weggetjes met de nodige stuurkunsten van de chauffeur en ook nog af en toe de zon erbij.
Eenmaal aangekomen in Garachico zie je direct de natuurbaden liggen. Het enige dat handmatig is aangepast is het looppad tussen de baden door en de trappetjes om er in en uit te komen.
De zee was aardig ruw dus in sommige baden werd niet gezwommen, het water was super helder en je zag soms de krabben lopen. Het was echt de moeite waard, nog even over de lava gelopen waar de baden van gevormd zijn. Daarna nog even het dorpje in, al met al zeker de moeite waard.
Daarna doorgereden naar Icod de los Vinos voor een bezoek aan de oudste Drakenbloedboom El Drago, van de Canarische eilanden. Alles draait daar om die boom maar verder stelde het stadje niets voor.
Toen was het plan om door te rijden naar de havenstad Puerto Cruz maar onderweg zakte de temperatuur en begon het licht te regenen. Dat was toch wel een dieptepunten hoor.
Hier hadden we dus geen zin in en besloten om naar huis te gaan. Eenmaal in Playa de las Americas aangekomen strak blauwe lucht, zou het morgen dan eindelijk mooi weer worden, daar zijn we nu na 5 dagen wel weer eens aan toe.

En ja hoor, vanmorgen bij het opstaan eindelijk strak blauwe lucht en geen wolkje meer te zien. Aangezien het zondag is en iedereen er op uitgaat richting strand, besloten om een dagje zwembad te doen en nu zit ik hier op mijn bedje te schrijven.
Vandaag is onze laatste dag hier, morgen verplaatsen we ons naar Puerto de Santiago.
Vanuit daar zullen we ons weer melden voor een update.
Fijne dag en tot gauw.
Xxx

• 19 Juni 2017 - 15:36

Ma En Pa.:

Hallo kinderen,
    Onze kontakten lopen langs verschillende kanalen. Vandaar hier onze eerste reaktie. Hebben samen zojuist alle foto's nogeens bekeken en die zien er als vanouds weer goed uit. Fijn dat bij jullie de zon zich ook weer laat zien. Wij hebben er in iedergeval geen gebrek aan. Hopen dat jullie nieuwe onderkomen ook zal bevallen. Groetjes ma en pa. xxx.

• 20 Juni 2017 - 10:32

Gülay:

Hoi hoiiiii,
    Jullie hebben het erg lekker zie ik... mooie verhalen allemaal.
    Ons bezoek is vandaag weggegaan en zij nu eindelijk rustig.
    Dewi komt vandaag hierheen