Playa de las Americas / El Teide 12 t/m 13 juni - Reisverslag uit Bajamar, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Playa de las Americas / El Teide 12 t/m 13 juni - Reisverslag uit Bajamar, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Playa de las Americas / El Teide 12 t/m 13 juni

Door: S. Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

15 Juni 2017 | Spanje, Bajamar

Gisteren (dinsdag) zoals gepland een dagje naar het strand geweest.
Ongeveer 5 a 10 minuutjes vanaf ons hotel ligt het witte zandstrand Playa de las Vistas. Misschien weet niet iedereen het maar Tenerife heeft ook een aantal zwarte zandstranden omdat het een vulkanisch eiland is.
De dag begon met bewolking, hoewel je de zon er door heen kon voelen en de temperatuur gewoon lekker is. Later in de middag kwam het zonnetje dan eindelijk nog door.
Zo'n dagje tussendoor om te relaxen is dan ook weer lang genoeg.

Ondanks dat het vandaag weer bewolkt was, toch de gok gewaagd, de wandelschoenen, lange broeken en fleece vesten in de auto gegooid en op naar de Teide.
Halverwege de route, ongeveer op 1400 m hoogte, gaf de thermometer 15 graden aan, blij met onze warme kleding want dan zal het boven nog wel kouder zijn, toch?
Dus niet, hoe hoger we kwamen, hoe meer de temperatuur ging oplopen en op 2200 m was het ongeveer 25 graden, strak blauwe lucht. Prachtige uitzichten boven op de wolkengrens en natuurlijk Pico del Teide.
Helaas was het eenmaal aangekomen bij het basisstation van de kabelbaan zo vreselijk druk dat we nergens de auto konden parkeren. Hier hadden we dus geen zin in. Een stuk teruggereden naar een Parador en daar een kop koffie met wat lekkers genomen. Naar de informatie balie gegaan en gevraagd wat het beste te doen. Blijkt dat je via internet tickets kan kopen waarop je een tijd meekrijgt hoe laat en wanneer je met de kabel naar boven kan.
Helaas heb ik daar niets over gelezen op internet of in de boekjes, jammer dan voor nu maar we zijn voorlopig nog niet weg en kunnen het altijd nog reserveren.
Na de koffie besloten om de route dwars door het park te gaan rijden richting Puerto de Santiago en Los Gigantos.
Dat bleek een goede keus, prachtige uitzichten, stukjes van routes gewandeld, zo blij dat we dit gedaan hebben.
We vragen ons nu wel af of we een tocht naar boven met de kabelbaan nog moeten doen want dit was zo mooi.
Daar gaan we dus nog even over nadenken.

Morgen gaan we weer even in de relax modus, waarschijnlijk een stranddagje.
Vrijdag de 16e gaan we weer een wandeling maken o.b.v. Een Nederlandstalige gids door Barranco San Blas maar daar later meer over.
Voor nu welterusten en tot gauw.
Xxx