Amsterdam - Levico Therme - Montepulciano - Reisverslag uit Montepulciano, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Amsterdam - Levico Therme - Montepulciano - Reisverslag uit Montepulciano, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Levico Therme - Montepulciano

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

06 Augustus 2013 | Italië, Montepulciano

Wat gaat de tijd toch snel, de eerste week zit er alweer bijna op maar laten we bij het begin van de reis starten.
Na een voorspoedige vlucht op 1 augustus van anderhalf uur, de huurauto opgehaald, navigatie aan en rijden maar. De start vanuit Milaan was voorspoedig maar daar kwam halverwege de autorit ter hoogte van Verona verandering in, de navigatie stopte er mee. Verbazing want hij was toch opgeladen en zat netjes ingeplugd, waar we niet op gelet hadden was of hij tijdens het rijden wel oplaadde, niet dus, en zo stopte onze praatmevrouw. Dan maar op de ouderwetse manier met de wegenkaart in de hand verder en onderweg even gestopt voor advies. In ons beste italiaans, (dat wil zeggen: alle talen door elkaar en handen en voetenwerk) gevraagd en volgens de garage houder was de zekering stuk. Hebben wij weer, het zal wel in een keer goed gaan. Achteraf blijkt dat er nog een aansluiting in de kofferbak zit dus het probleem is inmiddels opgelost en mevrouw kletst ons weer de oren van het hoofd. Uiteindelijk leverde het een vertraging van een uur op maar na 3x de weg gevraagd te hebben, kwamen we op de bestemming aan. Een leuk hotel, wat hoger gelegen midden in de Dolomieten. Gerund door moeder en dochter, goede service en een heerlijk ontbijt waarbij je eitje naar wens, vers werd klaargemaakt. Wij spraken duits of engels en zij gaven standaard in het italiaans antwoord maar we begrepen elkaar wel.
De eerste dag stond er een track gepland in het Parque Nazionale di Dolmitie, op internet van alles over gelezen, zag er prachtig uit. Er zouden twee ingangen zijn tot het park, bij het plaatsje Feltre en het plaatsje Belluno, beide plaatsen lagen vlak bij elkaar. Het plaatsje Feltre reden we doorheen en zag er zo leuk uit dat we daar op de terugweg wilden stoppen en lunchen. Verder gereden naar Belluno, daar aangekomen bleken er geen wandelpaden te zijn alleen een grote picknick en bbq plaats. De paden waren afgesloten, het zal niet. Ondertussen hadden we al 2 uur in de auto gezeten en toe aan wat beweging. Wij weer terug naar Feltre, wat denken jullie, het hele dorp uitgestorven. Blijkt dat tussen 13.00 en 17.00 uur alles gesloten is, weten wij veel maar het dorp was ook nog eens helemaal afgezet want er was dat hele weekend feest in het dorp. We hebben de grootste moeite gehad om het dorp weer uit te komen, toen waren we het zo zat en zijn we terug gegaan naar het hotel om te zwemmen. Een beetje nutteloze dag dus maar wel een hele mooie autorit, dat dan weer wel!
Zaterdags naar meer van Levico geweest, viel een beetje tegen en zijn na een paar uur weer naar het hotel teruggegaan om lekker te zwemmen.
Zondag hebben we Venetie bezocht, erg leuk, ook erg warm en gisteren hebben we samen met Danny, Marjon en Roos een track gedaan vanuit Tramin naar Graun. Alleen maar bergopwaarts klimmen en lopen en lekker bijkletsen. Onderweg wat gedronken en frambozen geplukt om weer bij te komen, tja en dan moet je weer naar beneden, dat leek wel een survival maar we hebben het allemaal volgehouden! De hele wandeling duurde 5 uurtjes, daarna met z'n allen naar ons hotel gereden en lekker gezwommen en de dag afgesloten met een diner in het hotel. Kortom een geslaagde dag! Dat wij dit niet gewend zijn was vanmorgen wel goed te merken aan de benen......
Vanmorgen om 10 uur vertrokken richting Toscane, een lange rit van 5 uurtjes maar veilig aangekomen, even een paar uurtjes naar het zwembad geweest en vanavond heerlijk gegeten in St.Albin.
De komende dagen staan een bezoek aan Siena, Pisa, Luca en Florence op het programma, we blijven hier in totaal 6 nachten.
Wel dat was het voor nu, wij gaan lekkker slapen, tot gauw.
Bella noche!
Xxx Bouke, Sylvia en Dewi.

• 06 Augustus 2013 - 23:14

Bep Klomp.:

Ik heb jullie verhaal gelezen ik vond hartstikke gezellig leuk spannend echt een vakantie verhaal dingen dat je alleen in je vakantie kan mee maken.Ik wens jullie een hele prettige voortzetting van jullie vakantie.Groetjes en een dikke knuffel voor jullie alle drie. xxxxxxxxxxxxxxxxx Ma klomp.

• 07 Augustus 2013 - 09:43

Ma En Pa.:

Fijn dat alles naar wens verloopt. Een paar kleine ongemakken hoort er nu eenmaal bij. Maakt het ook een beetje spannend. Hier is het met Yuna ook een beetje spannend. Ligt vaak op het balkon en volgt het buitengebeuren met aandacht. Zij is gisteren ondeugend geweest. Maar dat horen jullie nog wel.
    Geniet ervan en de groetjes van ons en een poot van Yuna.

• 07 Augustus 2013 - 14:28

Tineke:

En dan zitten wij hier in de regen...
    Geniet van jullie vakantie
    Groetjes Tineke

• 07 Augustus 2013 - 15:22

Bouke En Sylvia Klomp:

Nou pa, we zijn nu wel heel nieuwschierig wat dat monster van ons gedaan heeft! Houdt haar maar goed in de gaten!!!

• 09 Augustus 2013 - 15:16

Ma En Pa.:

Danny, Marjon en Roos zijn gisterenavond thuis gekomen. Eerder dan gepland, maar gedaan om de komende drukte voor te zijn. Zijn vanmorgen op bezoek geweest. Ma lopend met Yuna. Vond Roos natuurlijk wel leuk. Zij ligt nu weer op het balkon en houdt door de spijlen alles in de gaten. Wat betreft ma haar rode broek hierbij een uitgebreide versie. Als ma 's morgens vroeg, ik vind rond half acht vroeg, de hond uitlaat, schiet zij iets gemakkelijks aan waaronder haar rode broek. Daar bewaart zij ook iets in om Yuna te belonen. Op een gegeven moment zagen we haar niet meer en bleek dat mevrouw in de douche op ma haar rode broek lag. Ma zei nog: "Oh, wat leuk". Een uur later vond zei het minder leuk. Yuna had de geur van de snoep geroken en was in de broek op jacht gegaan, zoals zij zich ook kan vermaken met haar handdoek. Nou, dan begrijpen jullie het wel. We gaan nu een kopje thee drinken en nog veel plezier en tot horens!
    Groetjes.