Dag 15 en 16: Cody - Jackson - Grand Teton NP - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16: Cody - Jackson - Grand Teton NP - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16: Cody - Jackson - Grand Teton NP

Door: S. Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

09 September 2019 | Verenigde Staten, Jackson

Zondag 8 september Cody verlaten, uiteraard niet zonder eerst nog even een ontbijtje te nuttigen. Dat was nog niet zo makkelijk aangezien op zondag de meesten restaurants gesloten waren.
Uiteindelijk met een volle maag op weg naar Jackson, via Yellowstone NP en Grand Teton NP.
De route van Cody naar Yellowstone heeft ons verrast en was weer prachtig om te rijden. Toen via een deel van Yellowstone, een route die we nog niet gereden hadden, naar Grand Teton, beide parken grenzen aan elkaar. Helaas in Yellowstone veel regen maar ondanks dat ook weer herten gezien, we worden er steeds beter in om ze te spotten.
Door het slechte weer lagen de Grand Tetons helemaal in de wolken, toch ook apart om te zien maar we geven de voorkeur aan een zonnetje, hopelijk morgen beter weer.
Via Grand Teton uiteindelijk rond 15:00 uur aangekomen in Jackson en konden we meteen inchecken. We blijven hier 3 nachtjes.

Maandag, 9 september, we hebben een hele ruime hotelkamer met een keukentje erbij maar ontzettend gehorig.
Dat bleek dus toen onze buren rond 06:00 uur vanmorgen begonnen te praten en rond te lopen, alsof ze in onze kamer stonden. Tot overmaat van ramp begonnen de bovenburen ook rond te stampen en was er van slapen geen sprake meer.
Zelf voor een ontbijtje gezorgd en om 08:15 uur in de auto om Dewi weg te brengen voor haar paardrijd avontuur in de bergen.
Gewacht tot de groep vertrok en toen samen op naar Grand Teton NP. Bij het Visitor Center gevraagd wat we het beste konden doen aangezien we maar 3 uurtjes hadden voor we Dewi weer moesten ophalen. Gekozen om met de boot Jenny Lake over te varen en daar een uitgezette trail te lopen naar Hidden Falls en Inspiration Point. Wat een mooie route in een prachtige omgeving en als klap op de vuurpijl, een beer vlakbij gespot. Onze dag kon niet meer stuk.
Uiteindelijk terug met de boot het meer over en Dewi opgehaald.
In de middag met z’n 3tjes een ander deel van het park verkent, in de hoop dat we nog een beer zouden zien, want Dewi baalde verschrikkelijk dat ze dat gemist had, maar helaas geen beren maar wel 2 Moose die stonden te grazen in het water, daar schijnen ze waterplanten uit te halen om te eten. Ze hadden ook een kleintje bij zich maar dat lag verscholen in het gras en zag je alleen de oortjes af en toe van bewegen.
Kortom weer een topdag gehad, op naar de dag van morgen, de laatste dag in Grand Teton.
Voor nu weltrusten.
Xxx