Dag 6 en 7: Yellowstone NP - Red Lodge - Reisverslag uit Red Lodge, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7: Yellowstone NP - Red Lodge - Reisverslag uit Red Lodge, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7: Yellowstone NP - Red Lodge

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

01 September 2019 | Verenigde Staten, Red Lodge

Gisteren, vrijdag 30 augustus, was onze 3e en tevens laatste dag in Yellowstone NP.
‘S morgens rustig opgestart en in de ochtend een bezoek gebracht aan het Grizzly en Wolf Discovery Center.
Hier worden beren, Wolven en roofvogels onder gebracht die om wat voor reden dan ook niet meer teruggezet kunnen worden in het wild.
Hun natuurlijke habitat en leefgewoonten worden zoveel mogelijk nagebootst, erg leuk en zeer leerzaam hoe dat gedaan wordt.
Na de lunch Yellowstone weer ingereden om nu de Upper Falls van de Grand Canyon te bezoeken. Ook hier werden we niet teleurgesteld, schitterende uitzichten en uiteraard de mooie waterval.
Onderweg weer de nodige opstoppingen door bizons op de weg.
Uiteindelijk rond 18:00 uur aangekomen in Lamar Valley, the place to be om wild te bekijken, als ze zich laten zien. Er zitten daar o.a. beren, wolven en coyotes maar helaas voor ons, niets gespot. Er was vlak voor onze komst wel een zwarte wolf gezien maar die was weer verdwenen tussen de bomen.
Wel weer een hele grote kudde bizons met kleintjes die voor onze auto overstaken en aan het bakkelijen waren. Het blijft een prachtig gezicht.
Morgen vertrekken we via de noord-oost uitgang van Yellowstone naar Red Lodge.

Zaterdag 31 augustus, jawel mijn verjaardag in de USA, rare gewaarwording, ik kreeg al felicitaties binnen, terwijl ik hier nog niet jarig was.
Rond 09:30 uur vertrokken, eerst nog even pinnen en tanken en dan op weg naar de northeast uitgang, een rit van ongeveer 2 uur.
Onderweg nog een aantal stops en bij de laatste stop waren berggeiten gespot, dus wij uit de auto om wat plaatjes te schieten. Dewi besloot om in de auto te blijven, dus autosleutels in de auto gelaten. Na een minuut of 10 lopen we langzaam de berg weer af, komt Dewi ons tegemoet en zegt: ik heb de deuren handmatig dichtgedaan hoor, ze was in de veronderstelling dat we de sleutels bij ons hadden.
Daar stonden we dan, onze telefoons in de auto en die van Dewi had geen bereik. Gelukkig zijn de mensen hier ontzettend aardig en behulpzaam. Meteen kregen we flesjes water en bood men aan om naar het eerste Rangerstation te rijden en het te melden.
Er was zelfs een meneer die voor ons de berggeiten met zijn telescoop ging zoeken zodat we ze konden zien. Verder mensen daar gesproken met een 9 maanden oude Shiba, zij zijn met ons blijven praten tot de Ranger er was.
Om een lang verhaal kort te maken, na ruim 2 uur wachten, kwam de Ranger er aan en had ze de auto binnen 5 minuten open en konden we eindelijk verder rijden.
De route vervolgt over de Beartooth Pass, prachtige bergweg met het hoogste punt op ongeveer 3300 meter. Je kon op sommige plekken nog sneeuw zien liggen.
Rond 17:30 uur waren we eindelijk bij ons hotel in Red Lodge.
Bagage uit geladen en het stadje in gegaan om te eten.
Nu moe en gaan we ons mandje opzoeken.
Morgen vervolgen we onze weg richting South Dakota.
Liefs van ons.

• 03 September 2019 - 17:55