Dag 5: Yellowstone NP - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 5: Yellowstone NP - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 5: Yellowstone NP

Door: S. Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

30 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Yellowstone

Vandaag de tweede dag doorgebracht in Yellowstone NP.
Het weer is hier heerlijk, zo rond de 25C.
In de middag kwam er wel bewolking opzetten maar dat mocht de pret niet drukken.
Dit keer gekozen om de Upper Loop te gaan rijden.
Begonnen met het Norris Geyser Basin met zijn geysers en
mudpots, al die kleuren, het blijft een raar fenomeen.
Bij al die bassins zijn hele mooie wandelpaden en uitzichtpunten gemaakt zodat we de wandelschoenen nog niet nodig gehad hebben en lekker op de gympen kunnen lopen.
Daarna op naar de Grand Canyon of the Yellowstone, dit zijn uitlopers van de Grand Canyon met de Lower en Upper watervallen. Vandaag alleen de Lower falls gedaan en dat uitzicht was echt weergaloos, wat een natuurgeweld. Ook daar weer een stuk gelopen en vervolgens ervoor gekozen om na de lunch (zelf meegebrachte broodjes buiten aan een picknick tafel genuttigd) een stuk van Lamar Valley te rijden. Volgens de experts is dit de beste plek om wild te spotten. Eigenlijk moet je er dan ‘s morgens vroeg of ‘s avonds laat rijden om het meeste wild te zien maar daarvoor zitten we er te ver vandaan. Tegen beter weten in dus toch een stuk er van gereden en de oogst was bizons en herten (Elks).
Daarna weer verder gereden naar Mammoth Springs, allemaal door de natuur gevormde plateaus, wij vonden dat een beetje tegen vallen.
Op de terugweg naar huis weer wild spotten en het is zo grappig want als er veel auto’s en mensen langs de weg staan, is het raak en is er wild gespot, echt geweldig.
En ja hoor, eerst bizons op de weg, vlak voor onze auto. Ik kan jullie zeggen, ze zijn echt heel imposant.
Later gebeurde hetzelfde met een roedel herten.
Kortom, ook dit was weer een goed bestede dag.
Morgen gaan we in ieder geval de Upper Falls van de Grand Canyon bekijken en hopelijk ook nog andere wildsoorten spotten.
Er schijnen hier zo’n 800 beren ( bruine en grizzly) te zitten maar eigenlijk is dit niet het juiste seizoen om ze te spotten maar wie weet gaan we er nog eentje zien.
Tot morgen.
Liefs van Bouke, Sylvia en Dewi

• 30 Augustus 2019 - 10:50

Gulay Yalcin:

Zoooo. Weer een super dag gehad. Hebben jullie jullie broodjes ook met wilde dieren gedeeld