Mijas Costa/Benalmadena/El Torcal 21 - 24 augustus - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Mijas Costa/Benalmadena/El Torcal 21 - 24 augustus - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Mijas Costa/Benalmadena/El Torcal 21 - 24 augustus

Door: Sylvia Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

23 Augustus 2016 | Spanje, Mijas Costa

De afgelopen dagen zijn omgevlogen, morgen onze laatste dag hier in Mijas Costa en tevens dus ook het laatste reisverslag van deze geslaagde vakantie.
Afgelopen zondag was het plan om er, net als de zaterdag, een zwembad dagje van te maken maar bij het opstaan was het zwaar bewolkt en was de zon ver te zoeken. Volgens onze gastheer had dat te maken met een weersomslag naar minder warm weer. Rustig ontbeten en toen het plan gevat om naar Benalmadena te rijden en daar met de kabelbaan naar boven te gaan. Boven kon je wandelen, van het uitzicht genieten en er zou een roofvogelshow gegeven worden. Zo gezegd, zo gedaan, halverwege nog goed zicht, eenmaal boven alles potdicht, hoe bedoel je mooie uitzichten????? Beetje stom natuurlijk van ons maar ja, we waren er nu toch, bakkie koffie gedronken en toen wachten tot 13:00 uur op de roofvogelshow.
Door de weersomstandigheden konden ze helaas niet alles doen met de vogels, dus de show werd ingekort maar was best aardig.
In ene brak het beneden helemaal open en hadden we toch nog wat uitzicht. Nog even een stukje gewandeld maar het bleef mistig boven, dus besloten om terug te gaan naar de B&B want in het dal scheen de zo'n volop.
Volgens plan zouden we maandag naar El Torcal gaan voor een wandeling maar bij opstaan was het weer bewolkt. Toch de stoute wandelschoenen aangetrokken en op weg daarheen on na 20 minuten er achter te komen dat de camera nog in onze kamer lag, zucht.
Op de remmen en keren, lang leve de TomTom, terug naar de B&B, camera gehaald en we waren weer 40 minuten verder en niets opgeschoten. Afijn 1 uurtje later brak de zo'n door, alleen we moesten nog een stuk de bergen in en ja hoor, alles potdicht van de mist/wolken. Trappen we er toch voor de tweede keer weer in. Toch het laatste stuk via smalle bergweggetjes doorgereden, was niet echt fijn, maar door de goede stuurkunsten van de chauffeur veilig aangekomen, konden nog geen 100 meter voor ons uit zien, laat staan de mooi geslepen rotsen van El Torcal. Volgens de weersverwachting zou rond 14:00 uur de zo'n doorkomen, dus dan maar een bakkie en een broodje eten daar, wie weet.
Nou, om 14:15 uur zat het nog steeds potdicht, de temperatuur was inmiddels gedaald naar 19 graden met een fris windje, stonden we daar in onze hempjes. Toen zijn we maar snel in de auto gestapt, zelfde bergweggetje weer terug en rond 15:30 uur weer veilig bij onze B&B aangekomen waar heerlijk de zon scheen. Jullie raden het al, lekker neergestreken op een bedje.
Vanochtend bijtijds opgestaan, mooi helder zonnig weer, dus zijn we met volle moed nogmaals naar El Torcal gereden, dit keer mooie strak blauwe lucht en 27 graden, goed te doen. De wandeling van 2 uurtjes gelopen, wel allemaal kruip door, sluip door paden, klimmen en klauteren maar dat gaat ons steeds beter af.
Om 15:00 waren we weer in de B&B en nog even lekker een paar uurtjes zo'n gepakt.
Morgen is onze laatste dag, dan doen we helemaal niets. We hopen dat het mooi weer is, de voorspellingen zijn goed, en maken we er een zwembad dagje van. 's Avonds rijden we voor de laatste keer naar Marbella en gaan we eten bij ons favourite italiaans restaurant. Daar maken ze alle pasta's helemaal zelf en de chocolade brownie is daar zo vreselijk lekker, zo lekker hebben we hem nergens anders geproefd. Het water loopt me nu al in de mond, jammie.
Wel beste mensen, dit was ons laatste verslag, hoop dat jullie het met plezier gelezen hebben. Donderdag zijn we er weer.
Hasta la Vista.
Bouke, Sylvia en Dewi.