Cabra en Cordoba 13 t/m 16 augustus - Reisverslag uit Cabra, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Cabra en Cordoba 13 t/m 16 augustus - Reisverslag uit Cabra, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Cabra en Cordoba 13 t/m 16 augustus

Door: S. Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

16 Augustus 2016 | Spanje, Cabra

Zo, de afgelopen 3 dagen in Cabra zitten erop.
Zaterdagmiddag hier aangekomen, prima hotel, de kamer is niet groot maar het is schoon en de bedden zijn goed, prima ontbijt en een fijn zwembad met voldoende ligbedjes. Niemand maakt zich druk om een bedje en om 10:00 uur is alles nog vrij, geen vroege handdoek neerleg praktijken hier, heerlijk.
Cabra is een redelijk grote stad, alleen het aanbod in restaurantjes is minimaal, dus maar 2x naar de lokale pizzaria geweest en 1x in het hotel gegeten, maar wat betreft hebben we het wel gezien, tijd om verder te gaan.
Zondag en maandag hebben we eigenlijk niets ondernomen en hebben we het zwembad onveilig gemaakt. Temperatuur rond de 30 graden met een lekker briesje, goed uit te houden.
Vandaag was het weer tijd voor wat meer actie, dus vanochtend om 09:00 uur op weg naar Cordoba, ongeveer een klein uurtje rijden hier vandaan. We hadden via internet al een rondleiding geboekt dus daar gingen we weer onder begeleiding van een Engelstalige gids, met een headsets om de stad door met uiteindelijk een bezoek aan de Moskee.
Wat een machtig groot gebouw, ongelofelijk mooi met al die pilaren, heel indrukwekkend. Rond half twee was de Tour voorbij en mocht je nog zelf rondkijken. Eenmaal weer buiten was de temperatuur opgelopen tot 36 graden. Een plekje in de schaduw gezocht en voor de inwendige mens gezorgd, nog even door de stad gewandeld maar toen hadden we het wel gezien, de hitte is killing op het heetst van de dag.
Een duik in het zwembad was op dat moment heel aantrekkelijk, dus in de auto gestapt en rond vieren waren we terug in ons hotel.
Morgen gaan we ons opmaken voor de laatste week, we verblijven dan in Mijas. Er staan dan nog twee spannende/ leuke wandelingen op de planning maar dat houden we nog even voor ons.
Voor nu welterusten en tot gauw.
Kus van ons, Bouke, Sylvia en Dewi.
Xxx