Williams, The Grand Canyon South Rim, dag 18 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Williams, The Grand Canyon South Rim, dag 18 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Williams, The Grand Canyon South Rim, dag 18

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

10 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vanochtend alweer bijtijds uit de veren voor de volgende rit.
Om 09:15 uur ons huisje in Page verlaten en vol verwachting op weg naar the Grand Canyon.
Na een saaie rit van anderhalf uur, kwamen al de eerste scienic views langs de route. Onderweg een paar keer gestopt om deze te bekijken en dan krijg je al een beetje een indruk van wat je straks gaat zien, maar nog niet heel spectaculair.
Vlak na de entree van het park komen de twee mooiste views nml. Desert View en Grand View. Prachtige uitzichten, bij helder weer vast indrukwekkend maar wij vonden het een beetje tegenvallen na alles wat we gezien hebben. Waarschijnlijk komt het omdat we verzadigd zijn, ik weet het niet maar dit is in ieder geval niet de mooiste ervaring.
Toch besloten om met de shuttle naar Yavapai Point te gaan, dat moest weergaloos zijn. Ondertussen trok het weer helemaal dicht en hoorde we in de verte alweer onweer. Toch uit de bus gestapt en vlak daarna hebben we de ergste regen-, wind- en onweersbui meegemaakt. Gelukkig konden we nog een beetje schuilen onder de bushalte maar het was niet normaal. De bliksem die vlak naast ons insloeg, iedereen gillen en zeiknat. Lang leve de aangeschafte regenjassen in Bryce, daarmee konden wij het nog enigszins beperken. Ik denk dat de temperatuur tijdens de bui zo'n 10 graden zakte, gewoon niet normaal. Gelukkig na een minuut of 15 kwam de zon weer door en konden we verder, maar in de verte zagen we de volgende bui alweer aankomen en de bliksem flitsen. Gauw wat foto's gemaakt maar het zicht was zo slecht, je zag de buien tussen de bergen vallen, dat had ook wel weer iets. Daarna snel weer in de shuttle gestapt, terug naar de auto en met gierende banden de Grand Canyon uit.

En nu zijn we weer veilig in ons overnachting hotel in Williams aangekomen, weer een prima en ruime kamer met goede bedden.
Hopelijk een goede nachtrust, zou graag eens een nachtje doorslapen wat dat is sinds we hier zijn nog niet vaak gebeurd.
Negen van de tien keer staat de airco te blazen, dan weer te koud, dan weer te warm, wat een gedoe.

Morgen vertrekken we, via Joshua Tree National Park, ons laatste parkbezoek, naar Twenty Nine Palms. Een rit van ruim 500 km.
Maar dan zijn we een aardig eindje op weg naar onze laatste bestemming LA.
Daar kijken we ook naar uit, vooral omdat we dan een week op dezelfde plek blijven, even rust voor we weer naar huis gaan.
Wel luitjes, dit was het weer voor vandaag, tot horens.

Groetjes en liefs van ons.
Xxx

• 10 Augustus 2015 - 09:05

Marjon Landwaart :

Hee wat een leuk verslag, en wat zijn jullie druk bezig. Enorm veel gezien en waarschijnlijk heelveel foto's.... Jullie zullen nog een lange tijd kunnen nagenieten van al die mooie dingen die er langs gekomen zijn tijdens de reis. Geniet Lekker en nog veel plezier. Groetjes Marjon

• 11 Augustus 2015 - 15:48

Landwaart:

Jullie maken wel wat mee, al zit je niet te wachten op een blikseminslag. Al lezende krijgt ik toch sterk de indruk dat VVV-USA niets aan het toeval overlaten. Maar alle gekheid op een stokje, jammer blijft het dat zo'n dag min of meer in het water valt. Maar ook onvermijdelijk als je zolang op vakantie bent. Daar tegenover staat dat jullie veel mooie dingen hebben meegemaakt en ook ons daarvan deelgenoot hebt gemaakt. Prachtig! Hier gaat alles nog steeds naar wens en begint de temperatuur weer op te lopen naar zo'n 30 graden en meer. Wat dat betreft is het hier hollen of stilstaan.
    Groetjes en nog veel plezier!
    xxx
    M-Y-P