Moab, Arches National Park, dag 12 & 13 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Moab, Arches National Park, dag 12 & 13 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Moab, Arches National Park, dag 12 & 13

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

05 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Moab

Waar waren we gebleven, oh ja op de dag van aankomst hier in Moab, s' avonds downtown gereden om wat te gaan eten.
Moet zeggen dat Moab een leuke en redelijk grote stad is.
Bij terugkomst zagen we in de verte alweer bliksem tussen de bergen en het duurde dan ook niet lang voordat het ons bereikte en het flink begon te regenen. Binnen ons potje kaarten voortgezet en daarna lekker ons mandje opgezocht.

De volgende dag, gisteren dus, strak blauwe lucht dus besloten om na het ontbijt eerst een paar uurtjes van de zon te genieten en in de middag naar Arches National Park te rijden.
Zo gezegd, zo gedaan. Voordeel als je aan het eind van de dag een park bezoekt is dat de ergste drukte alweer voorbij is.
Ook weer een prachtig park, je valt van de ene verbazing in de andere maar ook weer zo anders als bijv. Zion en Bryce.
In Arches staan een aantal door de natuur gevormde bogen van steen, heel apart. Sommige liggen ver weg en moet je echt een stuk voor lopen, andere kun je weer heel mooi zien vanaf een viewpoint. Het is echt prachtig. Voor eentje moesten we kruip door sluip door tussen de gigantische rotsen door lopen en klimmen, geweldig!
Qua temperatuur was het goed te doen, ongeveer 30 C, maar omdat het al wat later was liepen we ook veel in de schaduw maar er gaan evengoed heel wat flesjes water.

De weersvoorspellingen voor morgen zijn hetzelfde, nog ietsje warmer. We gaan dan eerst weer een paar uurtjes naar het zwembad en willen daarna naar een ander park, Dead Horse State Park, maar dat voor morgen.
Groetjes van ons. Xxx

• 05 Augustus 2015 - 19:40

Landwaart:

Hallo Columbussen,
    Inderdaad heel apart de door de wind "geslepen" rotsformaties. Toen we Bouke bij het hek zagen staan, moesten we even denken aan het Aardhuis. Zag er nu echter een stuk solider uit, al geeft de punt op de achtergrond te denken. Op een foto viel het op dat er veel mensen waren. Zou je daar niet gauw verwachten. Zoals gewoonlijk is ook hier het weer onderwerp van gesprek. Morgen boven de dertig graden, dus ook wij aan het water. Yuna heeft er geen last van ondanks haar dikke vacht. Gaat zelfs in de zon liggen op het balkon. Uitsloofster! We zijn benieuwd hoe het bij de mormonen toegaat. Hebben begrepen dat jullie je daar kunnen uitleven als het om water gaat. Doet denken aan de drooglegging.
    Groetjes van M & P.
    xxx.

• 06 Augustus 2015 - 00:15

Bep Klomp:

Dat was weer een geweldige dag Ik vindt dat heel fijn voor jullie genieten genieten nogmaals geniet ervan.DIKKE KUS MA BEP

• 07 Augustus 2015 - 09:39

Erwin Koedijk:

Echt leuk om je stukjes op deze site te lezen. Wat een geweldige reis maken jullie he? Als ik het lees krijg ik er helemaal zin in er ook nog een keer heen te gaan. Was er voor het laatst in 1998 best lang geleden alweer.Wel leuk dat er zo weinig veranderd is in die jaren. Hier alles ok het blijft inderdaad erg druk tijdens de zomerstop...Heel veel plezier nog. Enjoy!!