Bryce Canyon, dag 11 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Bryce Canyon, dag 11 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon, dag 11

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Moab

Helaas kon ik gisteren geen verslag schrijven omdat we om een uur of 21:30 een stroomstoring hadden. Daar zaten we dan in het pikkedonker een potje te jokeren. Lang leve de mobieltjes met hun lampjes, toch nog wat licht in de duisternis. Bleek dat er ergens in de buurt een auto tegen een elektriciteitspaal was geparkeerd. Gelukkig konden we wel in onze kamer en met behulp van de lampjes op de mobieltjes de weg naar de badkamer en ons bed kunnen vinden, vlak daarna kwam alles weer op gang, dus uiteindelijk viel het allemaal wel mee maar schrijven was toen geen optie meer, dus doe ik dat nu vanuit Moab, onze volgende bestemming alweer.

Maar eerst Bryce Canyon. Gisteren vertrokken met regen en onweer, de thermometer gaf op dat moment 55F (13 C) aan, dat beloofde weinig goeds. Vandaag dus geen zweetdruppels maar regendruppels
Na een mooie rit van ongeveer een uur waren we in Bryce, gelukkig was het op dat moment droog en was de temperatuur iets hoger maar nog onder de 20C.
In Bryce mag je de scienic drive met je eigen auto doen en elk nadeel heeft een voordeel want door het mindere weer was het niet druk. Na de eerste stop begon het weer te regenen dus hebben we maar regenjassen gekocht, want we wilden na de eerste aanblikken van Bryce nog wel meer zien.
Gelukkig brak na de lunch de lucht helemaal open en kwam het zonnetje door, dat gaf mooie aanblikken op de Hoodoo's (puntige rotsen). Wat een prachtige uitzichten, de een nog mooier dan de ander, en dan ook nog een ratelslang en een Chipmunk gespot.
We hebben de hele scienic drive gereden en weer terug en bij Sunset point wilden we een track lopen maar de lucht trok weer helemaal dicht en toen we daar net waren begon het heel hard te regenen en te onweren. Binnen mum van tijd lagen er al hele grote plassen en voorlopig zag het er niet naar uit dat het beter zou worden.
Aangezien we al zoveel moois hadden gezien, hebben de track gelaten voor wat het was en zijn we teruggegaan naar de auto.
Zo zie je maar weer hoe snel het weer kan omslaan.
Besloten om weer richting het hotel te gaan, en toen we daar aankwamen, strak blauwe lucht, 26 graden.
Nog maar even een uurtje naar het zwembad geweest.
Al met al weer een goed bestede dag.

Vanochtend om 09:00 uur vertrokken naar Moab, een rit van 4,5 uur. Alles weer prima verlopen, weer een mooie ruime hotelkamer en een heerlijk zwembad erbij waar we na aankomst zijn neergeploft om van het zonnetje te genieten, het was ongeveer 31C, dus goed te doen.
Straks gaan we downtown Moab eens even bekijken, we hooen dat er meer te beleven valt dan in Mount Carmel Junction want daar bestond het dorp uit ons hotel, twee tankstations, een Subway en twee restaurants. We hebben er wel om gelachen maar lekker rustig na de drukte van Las Vegas.

We kijken morgen wat we gaan doen, zijn hier voor 3 nachtjes en gaan in ieder geval naar Arches National Park, maar we kregen ook nog een tip van andere nederlanders die hier nog naar een ander park geweest zijn wat zeer de moeite waard moet zijn, daar moeten we ons nog even in verdiepen.
Mogelijk doen we beide parken aan het eind van de dag zodat we hopelijk nog een zonsondergang kunnen meemaken, bij goed weer kunnen we overdag naar het zwembad.
Dit was het voor nu, we gaan downtown Moab onveilig maken.
Liefs van ons, Xxx.

• 04 Augustus 2015 - 11:24

Bep Klomp:

Hallo kinders Dat was dan een dag met hindernissen als je op vakantie ben moet je van alles mee maken ja toch.Het weer is hier troosteloos regen onweer.Ik weet wel dat gauw gaat vervelen.Nu kinders verders nog veel plezier DIKKE KUS.

• 04 Augustus 2015 - 14:12

Landwaart:

Hallo kinderen,
    Het zijn hele reisverhalen. Het geeft wel een goed beeld, zeker met de foto's erbij. Hele aparte rotsformaties en dan zo'n mooie doorkijk. Het weekend hebben we benut met fietstochtjes. Yuna heeft zich alleen thuis zijnde goed gedragen. Met de balkondeur open valt er ook genoeg te zien. Vanmorgen was het regenachtig, maar nu staat het zonnetje op doorbreken en dat houden we in ieder geval de komende dagen. Ik heb ook nog een sportmededeling; gisteren is de Ronde van Utah van start gegaan. Dus Bouke, je tourshirt aan. Verder las ik in de krant dat statistisch gezien op de dinsdagmorgen de meeste CBR-kandidaten slagen. Dus Dewi, doe er je voordeel mee.
    Lieve groetjes,
    ma en pa. xxx.

• 04 Augustus 2015 - 15:16

Ingrid De Goede:

Lieve mensen, wat maken jullie een mooie reis. Vrienden van ons zijn afgelopen zaterdag teruggekomen en hebben zo wat dezelfde reis gemaakt: New York, San Fransico, Yosemite, Springdale/Sequoia, Las Vegas, Zion NP, Grand Canyons, Route 66, Los Angeles en Hollywood. Alleen op de laatste dag heel veel pech en is mijn vriendin terwijl ze tot haar knieën in zee stond met gezicht naar het strand door een golf gevallen. In een reflex heeft ze haar armen naar voren gestoken en is met haar arm in het zand blijven steken en een tweede golf heeft haar lichaam doen draaien. Haar man is fysio en heeft wat testjes gedaan en een soort draagband gemaakt. Ze had veel pijn maar wilde niet naar ziekenhuis. Thuis foto's, mri en echo laten maken, blijkt haar schouder gebroken. Mooie breuk en als ze mazzel heeft is ze er na zes weken vanaf en moet ze revalideren. Eind van de week moet ze terug en als het niet goed is volgt operatie. Kortom, jullie blijven genieten en de laatste dag niet naar zee