Zion National Park, dag 10 - Reisverslag uit Karmelgebergte, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Zion National Park, dag 10 - Reisverslag uit Karmelgebergte, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Zion National Park, dag 10

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

02 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Karmelgebergte

vandaag stond er een bezoekje aan Zion gepland. Vanmorgen rustig opgestart en om 09:30 uur vertrokken, een rit van ongeveer 45 minuten maar dan zit je ook meteen bij het Visitor Center. Het was lastig om de auto kwijt te raken want het was toen we aankwamen al erg druk. Denk dat we pas na een kwartier zoeken een plekje hadden buiten het park.
Nu hebben we in Yosemite al een annual pas gekocht en kunnnen dus alle nationale parken zo naar binnen, dat was een goede zet en ook veel voordeliger.
Wat is Zion een prachtig park en dat terwijl (schijnt) het niet eens het mooiste park is wat we gaan bezoeken. De rood gekleurde bergen zijn ontstaan door erosie, door de aanwezigheid van mineralen krijgt het een rode kleur.
We hebben gekozen om de Emerald trail te lopen, zo'n 2,6 mile, (ongeveer 3,7 km). Gelukkig is het hier een stuk minder warm dan in Nevada, vandaag was het ongeveer 29 graden en half bewolkt. Prima weer dus om Zion te bezoeken.
Mooie wandeling gemaakt, bokken en herten gespot, kortom een goed bestede dag.

Morgen staat Bryce Canyon op de planning, ook ongeveer 45 minuten rijden van hier maar dan de andere kant op. Mount Carmel Junction ligt precies in het midden.
Wel dat was het voor nu, wij gaan zo ons mandje opzoeken.
Morgen horen jullie meer over ons Bryce avontuur.
Groetjes van ons.
Xxx

• 02 Augustus 2015 - 11:56

Landwaart:

Hallo kinderen,
    Het zijn inderdaad prachtige kleuren. We hadden al een voorproefje genomen via de foto's van de lodge. Zag er trouwens goed uit. Vooral de koelkast. Groot genoeg voor een wijntje en een biertje. Lazen ook dat de lodge e.o.a. prijs had gewonnen. Kregen uit de foto, met Bouke voorop, de indruk dat de trial ook door een kloof ging. De foto met de bok sprong er wel uit. Hier gaat alles naar wens. We waren gisterenmiddag even bij de buren op bezoek en dus was Yuna alleen thuis. Zij heeft zich voorbeeldig gedragen. Het is hier nu mooi weer en we gaan vanmiddag een stukje fietsen. Hebben er alle vertrouwen in dat Yuna, als goed opgevoede hond, zich weet te gedragen.
    Groetjes van ma en pa.
    xxx