Yosemite, dag 5 - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Yosemite, dag 5 - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Yosemite, dag 5

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Mariposa

Vanochtend om 07:45 uur alweer aan het ontbijt want er wordt weer grote drukte verwacht in Yosemite National Park en dus willen we een beetje op tijd vertrekken.
Gelukkig valt de drukte bij aankomst erg mee en hebben we meteen een mooi parkeerplekje.
Op advies van onze gastvrouw nemen we de shuttle bus naar een aantal bezienswaardigheden waaronder El Captain, (een giga berg) en de Lower Yosemite Falls, de weinige watervallen die nog iets van een straal water laten vallen. We vinden het nog wel meevallen, het is inmiddels rond het middaguur en het is nu behoorlijk druk. De grote trekpleisters hier zijn Glacier Point en de Half Dome. Twee giganten van bergen met prachtige uitzichten op de vallei.
De Half Dome was niet de doen, daar zou je een extra dag voor uit moeten trekken maar bij Glacier Point heb je ook weer prachtig uitzicht op de Half Dome.
In de ochtend rijdt iedereen meteen naar dit punt, een rit van een uur door de bergen, en het gevolg is dat het er te druk wordt en men de mensen tegen houdt. Op advies van onze gastvrouw zijn we pas om half drie met de eigen auto die kant op gegaan en dat bleek een goede zet.
Prachtige uitzichten en het uitzicht vanaf Glacier Point op de Half Dome is echt zo mooi, dat was het extra uurtje rijden meer dan waard.
Een goed bestede dag.

Morgen verlaten we Mariposa. Onze eindbestemming is dan voor een nachtje Long Pine om de afstand naar Las Vegas te overbruggen.
We rijden dan via de Tioga pas, deze loopt door Yosemite, dus nog meer mooie uitzichten en hopelijk ook nog de Sequoia bomen.
Aan het eind van de Tioga pas, welke alleen begaanbaar is van juli t/m oktober, ligt het Mono Lake, welke we ook nog even meenemen.

Wel luitjes, het is voor ons tijd om te gaan slapen, tot gauw.
Xxx van ons.

• 28 Juli 2015 - 09:20

Ingrid De Goede:

Wat is het genieten om jullie reisverslag te lezen. Dank jullie wel daarvoor. Bouke, ik had je al verteld dat USA op mijn lijstje stond. Jullie foto's versterken mijn wens. Moet toch maar eens mijn neef in San Mateo, Calif. gaan contacten. Wat een gewaagde uitzichtsfoto, tenminste zo lijkt het. Blijf genieten en doe voorzichtig

• 28 Juli 2015 - 11:10

Door Bep Klomp:

Lieve kinders Jullie hebben wel drukke vakantie maar lijkt me wel erg leuk Het is erg leuk om de reisverslagen te lezen.Ik zou zeggen ga zo lekker door Het weer is hier regen wind je kan nergens naar toe ik hoop maar dat het gauw opknapt dat je weer lekker naar buiten kan.Kinders verders prettige voortzetting van jullie vakantie.Dikke kus Ma Klomp.

• 29 Juli 2015 - 16:28

Landwaart:

Hallo kinderen,
    In de eerste dagen hebben jullie al veel indrukken opgedaan. De mooie foto's geven een goede indruk hoe kolossaal het allemaal is. Aan jullie bergschoenen zagen we dat jullie goed waren voorbereid.
    Hier hebben we laarzen nodig. Maar de komende dagen wordt het beter. Yuna heeft het helemaal naar haar zin en houdt de boel goed in de gaten. Als wij 's morgens onze oefeningen doen, strekt mevrouw zich ook nogeens uit. Nog veel plezier en wellicht kunnen jullie nog een paar centen bijverdienen in Las Vegas.
    Lieve groetjes ma en pa.
    xxx