San Francisco, dag 1 en 2 - Reisverslag uit San Gregorio de Nigua, Dominicaanse Republiek van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu San Francisco, dag 1 en 2 - Reisverslag uit San Gregorio de Nigua, Dominicaanse Republiek van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

San Francisco, dag 1 en 2

Door: sylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

25 Juli 2015 | Dominicaanse Republiek, San Gregorio de Nigua

De eerste twee dagen zitten er alweer op, wat gaat dat snel.

Gisteren met een half uur vertraging vertrokken vanaf Schiphol maar uiteindelijk nog 10 minuten eerder geland dan gepland. De reis is zeer relaxed verlopen en is eigenlijk 100 procent meegevallen. Lekker films en TV series gekeken, af en toe een tukkie gedaan en je wordt aardig bezig gehouden met drank en voedsel. Bij aankomst op het vliegveld was het bewolkt maar eenmaal op weg in de taxi naar het hotel kwam de zon door.
Uiteindelijk waren we om 13:45 uur in ons hotel maar de kamer was nog niet klaar. We konden de bagage veilig achter slot en grendel zetten en zijn toen een terrasje gaan pakken in Union Street. Daarna terug naar het hotel, ingecheckt, plattegrond erbij en gaan. Lekker stuk gelopen naar Bay street en een voorproefje gehad van het uitzicht op de Golden Gate Bridge en Alcatraz, Ongeveer een kwartiertje lopen vanaf ons hotel. Daarna nog een stukje richting the Fishermann's Warf gelopen en wat gegeten.
Op dat moment waren we al 22 uur in touw en een beetje gaar.
Rond zes uur onze tijd waren we terug in ons hotel en om 18:30 uur sliepen we om vervolgens de volgende ochtend (vandaag dus) om 05:30 uur weer wakker te worden. Ruim elf uur geslapen en een hele lange dag voor ons. Rons 07:00 uur kwam de zon door, dat beloofd een mooie dag te worden ☀️

Rond negen uur onze fietsen opgehaald voor een tocht over de Golden Gate Bridge naar Sauselito en met de Ferry weer terug.
Wat een geweldige tocht, strak blauwe lucht, ongeveer 21 graden, zo goed als autovrij fietspad met een aantal klimmetjes maar goed te doen. En dan sta je ineens voor de Golden Gate Bridge, geweldig om over heen te gaan.
Daarna rij je met een paar leuke afdalingen zo Sauselito binnen.
Wat een leuk stadje met allemaal popperige huisjes en mooie uitzichten. Daar lekker geluncht en toen met de Ferry terug naar Pier 39.
Uiteraard de zeeleeuwen gezien maar wat een drukte, niet normaal.
Vervolgens met de Cabel Car naar Powel street voor een bezoek aan Union Square en Chinatown. Nu vonden we het laatste erg tegenvallen, hadden we toch wat meer van verwacht.
De terugweg (naar beneden) helemaal gelopen, onderweg nog een pizza gescoord en om 20.30 uur waren we weer terug in het hotel, behoorlijk moe van al dat fietsen en wandelen.

Het is nu 21:30 uur en we gaan lekker ons mandje opzoeken.
Morgen gaan we met de boot naar Alcatraz en omdat we de eerste boot hebben moeten we alweer om 06:45 uur op.
Helaas hebben we de foto's nog niet over gezet dus die volgen later.
Tot morgen.