Dag 14 en 15: Granada en Los Cahorros - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Dag 14 en 15: Granada en Los Cahorros - Reisverslag uit Monachil, Spanje van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Dag 14 en 15: Granada en Los Cahorros

Door: Sylvia Klomp

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

09 Augustus 2014 | Spanje, Monachil

Gisteren (vrijdag) hebben we een rustdag gehouden. Lekker zonnen en een beetje zwemmen, de temperatuur was ongeveer 38 graden, dus wel warm.
'S avonds zijn we naar Granada gereden om daar wat te gaan eten en alvast de stad een beetje te verkennen.
Net als Sevilla een mooie en leuke stad, zo gezellig. Allemaal muzikanten en flamincodansers op straat, dat geeft toch wel sfeer en ze hebben hier echt mooie winkels.
De volgende keer gaan we in de namiddag zodat we e.e.a. Goed kunnen bekijken waar onder de Cathedraal en de Souk.

Na gisteren hadden we het wel weer gezien in het zwembad, dus weer tijd voor wat aktie, nou die hebben we vandaag zeker gehad.
We hebben de kloof van Los Cahorros gelopen. Klimmen en kruipen over richels, lopen over hangbruggen, beekjes met heerlijk koel bergwater oversteken. Wat zijn wij blij met onze wandelschoenen!
Het was echt geweldig!!!! Wel warm, helemaal toen we de weg kwijt waren en bergje op in de zon niemand meer tegenkwamen en we het gevoel hadden dat we steeds verder weg raakte.
Gelukkig kwamen we na ongeveer drie kwartier een jogger tegen (die man was echt niet goed bij zijn hoofd hoor in die hitte en dan op die steenachtige smalle paadjes, maar ja ieder zijn ding).
Deze meneer heeft ons wel de goede weg gewezen en na een uurtje waren we weer bij het eind van de track.
Helemaal kapot en door ons water heen dus snel op het terras neergeploft en wat gedronken.
Ik denk dat we morgen flink spierpijn zullen hebben maar het was het zeker waard.

Morgen is het zondag en op zondag is alles hier gesloten. We willen morgen een andere wandeling gaan doen in de Alpujarras (witte dorpen) van de Sierra Nevada, we hebben er verschillende klaarliggen dus we moeten nog even bekijken welke het gaat worden.
Dat was het weer voor nu, jullie horen snel weer van ons.

Groetjes, Bouke, Sylvia en Dewi.

• 09 Augustus 2014 - 18:07

Bep Klomp:

hallo kinders ik heb jullie reis verslag gelezen vonden jullie het niet eng dat jullie de weg kwijt waren maar alles is op zijn pootjes goed gekomen.het is hier ook mooi weer Marijke heeft haar reis plannen veranderd morgen komt ze tot en met donderdag naar weesp en gaat dan vrijdag of zaterdag met vliegtuig naar Ciprus ze vondt in europa de wegen zo vreselijk druk vandaar ik laat je van de week meer horen.Prettige voortzetting van julli vakantie.doeiiiiiiiiiiiiiii xxxxxxxxxxxxxx ma en oma

• 09 Augustus 2014 - 18:07

Bep Klomp: