Sicilië II - Reisverslag uit Messina, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Sicilië II - Reisverslag uit Messina, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Sicilië II

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

22 Augustus 2013 | Italië, Messina

Ik had het niet moeten zeggen maar gisteren ( onze ingeplande rustdag ) begon de dag zonnig en om een uur of twaalf werd het steeds donkerder en ja hoor nog geen half uur later brak de hemel open. Helaas duurde dat tot een uur of half vier en toen werd het gelukkig droog maar de zon liet zich niet meer zien.
Besloten om met de auto naar het stadje Taormina te rijden, een rit van ongeveer 50 minuten. Nu dachten wij dat Taormina een kustplaats was maar niet hoor, blijkt het een bergplaatsje te zijn, maar wel heel leuk en gezellig. Daar een beetje rondgewandeld en e.e.a. bekeken en daarna lekker wat gegeten. Eenmaal al wandelend op de terugweg naar de auto begon het steeds harder te waaien en werd het gewoon fris, we voelden de bui letterlijk en figuurlijk al aankomen. We zaten nog maar net in de auto of de hemel brak weer open, wat ging dat hard. Nu zijn de wegen hier niet zo goed geasfalteerd als in NLD en al dat regenwater bleef op de weg liggen, dan af en toe nog een paar donkere tunnels door, kan jullie zeggen dat het niet prettig was en we waren blij toen we weer veilig in het hotel waren.

Nu stond voor donderdag (vandaag dus ) een bezoek aan de Etna op ons programma maar we wisten van te voren al dat het wel beter weer moest worden. Toch de wekker vroeg gezet want het was een rit van 2 uur, en gelukkig was het zonnig met af en toe een wolkje dus toch maar gegaan. Rond vulkanisch gebied hangt zo wie zo meer bewolking en we wisten niet hoe het weer daar zou zijn. Maar gelukkig werd het steeds beter en konden we omhoog naar zo'n 3000 meter. Eerst een stuk met de gondel en daarna met een speciale bus omhoog waar de gids ons opwachtte en ons meenam naar een krater die is ontstaan in 2003.
We konden er helemaal om heen lopen, het is net een maanlandschap en de grond is gewoon warm, zo grappig. Uit deze krater kwam nog steeds stoom. In april dit jaar is de laatste uitbarsting geweest, helaas konden we niet naar die krater omdat deze nog veel hoger lag en de weersomstandigheden niet optimaal waren. Jammer maar het mocht onze pret niet drukken want er waren genoeg andere kraters te zien. We hebben er een aantal beklommen en Omheen gelopen, Sylvia is zelfs nog in een krater afgedaald. Het was een hele leuke ervaring, heel apart!
We waren om 16.00 uur weer terug in ons hotel en daar zijn we nog even twee uurtjes naar het zwembad geweest.
Morgen is onze laatste vakantiedag en we hebben besloten om lekker te relaxen in het zwembad.

En zo komt ook deze reis tot een eind. We kijken er met veel plezier op terug, we hebben alles kunnen doen wat we ons hadden voorgenomen te doen en zijn een hoop indrukken en ervaringen rijker.
Zaterdag moeten we hier uiterlijk om 06.00 uur in de ochtend vertrekken om op tijd op het vliegveld te komen. Morgenavond dus op tijd naar bed!
We zien jullie weer in Nederland!

Liefs, Bouke, Sylvia en Dewi.

• 22 Augustus 2013 - 23:46

Bep Klomp:

Dat was weer een leuk vakantie dag Voor zaterdag WELKOM THUIS.Doei Welterusten xxxxxxxxxxx