Sicilië - Reisverslag uit Messina, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Sicilië - Reisverslag uit Messina, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Sicilië

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

20 Augustus 2013 | Italië, Messina

Ons verblijf op Sicilië zit er al weer voor de helft op.
We waren best moe na 4 dagen Rome en hebben het er zaterdag en zondag lekker van onze rust genoten in het zwembad.
Maandag morgen eerst nog een paar uurtjes aan het zwembad gelegen tot 12.30, daarna geluncht en ons klaargemaakt voor een ritje van 2 uur naar het plaatsje Cefalu, een van de mooiste badplaatsen van Sicilië.
Daar lekker langs de boulevard gelopen en het stadje verkent. Na het diner weer terug naar ons hotel. Tijdens deze rit passeer je behoorlijk wat tunnels, wat niet echt fijn rijden is en al helemaal niet in het donker, we hebben ze op de terugweg geteld en het waren er over ongeveer 160 km, 75 tunnels. De helft daarvan was behoorlijk lang, gem. 3 km. We kunnen geen tunnel meer zien maar ja, daar ontkom je hier gewoon niet aan, waar je ook heen gaat.

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan een bergdorpje vlakbij Taormina ( de naam is me even ontschoten). Het lag behoorlijk hoog en vanuit daar zou je een mooi uitzicht hebben op de vulkaan de Etna, ware het niet dat het hartstikke bewolkt was en de Etna dus heel vaag te zien was. Jammer maar daarom gaan we hem donderdag maar in het echt bekijken.
Lekker in het dorp gewandeld, wat gegeten en toen op weg naar de Alcantara kloof. Nu had ik daar op internet heel veel mooie foto's van gezien maar die waren waarschijnlijk al oud want nu is het behoorlijk toeristisch geworden. Er is een heel park om heen gelegd waar je toegang voor moet betalen en waar de routes helemaal uitgestippeld zijn, kortom je kunt niet overal meer komen. Moet zeggen, wat we gezien hebben was prachtig maar minimaal.
Om 18.00 uur weer in de auto gestapt en naar Messina gereden, dat ligt ongeveer 25 min. bij ons vandaan. Daar op het plein naast de Duomo, een heerlijke pizza gegeten.
Kortom een geslaagde dag.

Morgen maken we er weer een zwembad dagje van, hopelijk is het goed weer want op dit moment regent en dondert het hier.
Donderdag willen we de Etna bezoeken en daarna naar Taormina.
Vrijdag maken we er weer een rustdag van, want zaterdag moeten we vroeg op, we moeten zo rond een uur of 06.00 in de ochtend gaan rijden.
Het is ongeveer anderhalf uur naar het vliegveld rijden en we vliegen om 09.40 uur. Daar komt bij dat de auto voor 08.00 uur ingeleverd moet worden, dat sluit dus goed op elkaar aan.

Dit was het even voor nu, wij gaan zo lekker ons mandje opzoeken. Tot gauw.
Xxx

• 22 Augustus 2013 - 16:25

Bep Klomp:

dat was weer een leuk verslag het is maar goed dat je geen tunnel sydroom heb dat had Pa wel.IK ga weer verder waar ik mee bezig was Bij deze nog hele leuke voortzetting van jullie vakantie doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiixxxxxx