Rome II - Reisverslag uit Rome, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Rome II - Reisverslag uit Rome, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Rome II

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

17 Augustus 2013 | Italië, Rome

Wat gaan de dagen snel voorbij, waarschijnlijk omdat we ook zoveel ondernemen. Op de laatste dag in Rome wilden we de puntjes op de i zetten, we hebben bijna alles gezien wat we wilden zien. Donderdag stond dus nog op het programma: Piazza Navona, Piazza del Popolo en het Pantheon.
Helaas voor ons waren de kathedralen en het Pantheon gesloten en konden we dus niet naar binnen. Bij de laatste wel even door een gleuf naar binnen gespiekt en om heel eerlijk te zijn vonden we de kerken die we al gezien hebben mooier. De pleinen zijn zeker de moeite waard, het zijn prachtige gebouwen meestal omringd door standbeelden en fonteinen, de een nog mooier dan de ander.
De eerste twee dagen hebben we veel omgelopen, achteraf kwamen we er achter dat je soms alleen maar rechtdoor de straat van ons hotel uit hoefde te lopen om bij een punt te komen i.p.v. De kaart te volgen. Eigenlijk lag alles wel op een loopafstand van 10 a 15 minuten, behalve het Vaticaan, dat was een wandeling van een half uur maar ook nog goed te doen.
'S avonds hebben we heerlijk gegeten en als afsluiter op het dakterras van het hotel een lekker glaasje Rose gedronken. Om 23.00 uur was iedereen moe en hebben we afscheid genomen van Maartje en Millan. Wij werden de volgende ochtend al om 07.15 uur opgehaald met de taxi terwijl Millan en Maartje pas 's middags vertrekken, zij hebben 's morgens nog lekker in de stad gelopen.

Dit was het wat betreft Rome, we hebben er 4 hele fijne dagen met elkaar gehad en nu maken we ons op voor een week Sicilië, vanuit daar laten we weer van ons horen!

Liefs,
Bouke, Sylvia en Dewi.

• 18 Augustus 2013 - 11:39

Ma En Pa.:

Het is zondagmorgen. De bekende kerkklokken galmen over Weesp. Wordt er bij jullie op Sicilië ook gegalmd? De foto's waren leuk om te zien. De monumenten zien er indrukwekkend uit. Hier gaat alles zijn gangetje. Yuna is helemaal gewend. Komt zelfs op onze schoot liggen. Kan nog wat worden als jullie haar komen ophalen. Hopelijk hebben jullie daar beter weer dan hier. De laatste dagen enigszins wisselvallig weer, alhoewel het vanaf dinsdag weer de goede kant op gaat.
    Nu nog veel plezier en de groetjes van ons.
    NB. Het wordt een mooie middag. Ga zo namelijk naar Ajax-Feyenoord kijken.