Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Rome

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

14 Augustus 2013 | Italië, Rome

Na een voorspoedige autorit vanuit Toscane, veilig aangekomen in Rome. De huurauto weer ingeleverd en vervolgens op zoek naar de aankomsthal waar we Millan en Maartje zouden treffen. Ook dat ging allemaal makkelijk, helaas konden we niet met z'n allen in een taxi, dus met twee taxi's op weg naar het hotel waar we om 13.45 uur aankwamen. Inchecken ging heel snel, korte broeken en makkelijke schoenen aan en om 14.30 zetten we onze eerste stappen in Rome.
Ons hotel ligt heel centraal, bijna alle bezienswaardigheden liggen op loopafstand. Om de hoek van ons hotel ligt het Monument Vittorio Emmanuelle, prachtig wit gebouw ter nagedachtenis van de eerste koning Vittorio met het eeuwige vuur en elk uur de wisseling van de wacht. Daarna door de leuke winkelstraatjes gelopen richting de Trevi Fontein en de Spaanse Trappen. 'S avonds vlakbij het hotel gegeten en toen waren we eigenlijk allemaal wel toe aan nachtrust.

De volgende dag stond het Vaticaan Museum met de Sixtijnse kapel en de St. Pieterkerk op het programma. Gelukkig via internet van te voren kaartjes besteld want de wachtrijen hebben een gemiddelde wachttijd van 3 a 4 uur in de brandende zon, daar wordt je echt niet vrolijk van. Deze konden we dus lekker voorbij lopen en toen wel 3 uurtjes daar rondgelopen, wat is dat prachtig, al die plafond schilderingen, je weet niet wat je ziet. En dan de Sixtijnse kapel, we waren echt onder de indruk. En dan het St. Pieterplein, zo mooi maar het was ook heel druk. Helaas stond er voor de St. Pieterkerk zo'n lange rij, die hebben we maar overgeslagen.
Daarna zijn we de wijk Trastevere in gegaan en daar hebben we twee mooie kerken bezocht, echt zo mooi van binnen, we waren er allemaal van onder de indruk. Hebben daar een kaarsje aangestoken voor pa Klomp, Theo en ome Fries.
Daarna een terrasje gepakt en lekker wat gegeten en toen moe en voldaan van alles wat we gezien hadden, terug naar ons hotel.
Nu heeft ons hotel een heerlijk dakterras waar je over Rome heen kijkt, je ziet het o.a. Colosseum, het Vaticaal liggen maar je kunt er ook heerlijk zitten. Er staan mooie zitjes en je neemt je eigen drinken en snaai mee en je kunt er zo een paar uurtjes doorbrengen. Vooral s'avonds is het daar heerlijk.

Vandaag hebben we het Colosseum en het Forum Romano bezocht.
Ook hier hetzelfde verhaal, wachtrijen ellen lang. Maar wij hadden gereserveerd en konden naar een aparte kassa en waren snel binnen. Het Colosseum is zo vreselijk groot en indrukwekkend, helemaal als je je voorstelt wat zich daar vroeger heeft afgespeeld. Het Forum viel een beetje tegen, dat vonden we het minst leuke van alles wat we tot nu toe gezien hebben.
Vanmiddag lekker wat gegeten en daarna gewinkeld. Morgen alweer de laatste dag in Rome, we hebben nog een aantal trekpleisters niet gezien en die pakken we morgen nog mee en dan zit ons Rome avontuur er ook weer op maar nu gaan we straks eerst van een lekkere maaltijd genieten!
We houden jullie weer op de hoogte.
Xxx.

• 16 Augustus 2013 - 11:26

Caroline En Tineke:

Met een Kaffee genoten van jullie verslag! En nu gaan we snel weer aan het werk!

Ciao Caroline en Tineke