Pisa - Lucca - Reisverslag uit Montepulciano, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Pisa - Lucca - Reisverslag uit Montepulciano, Italië van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Pisa - Lucca

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

11 Augustus 2013 | Italië, Montepulciano

Ons Toscane avontuur zit er bijna op, we hebben het hier prima naar onze zin gehad. Het hotel was best luxe, de ligging prachtig, op zo'n 800 meter hoogte met een uitzicht op de heuvels van Toscane.
Gisteren zijn we 's morgens om 09.00 uur vertrokken naar Pisa, een rit van ruim twee uur. Nu hadden we gelezen dat de stad Pisa zelf niet bijzonder is maar dat alles draait om de scheve toren.
De verwachtingen waren dan ook niet heel hoog, Lucca daar en tegen zou volgens de kenners zeker de moeiten waard moeten zijn.
We waren dan ook zeer verrast bij de aanblik van de Duome die vlak voor de toren van Pisa staat, het lijkt net of ze aan elkaar vastzitten. Echt prachtig, wij dachten dat de toren een beetje grijzig vies was maar niets van dit alles.
Het was zo druk niet normaal meer, na een uurtje hadden we het wel gezien. Lekker een Big mac bij de McDonalds gegeten en toen op naar Lucca.
Pisa en Lucca liggen ongeveer 20 minuutjes rijden van elkaar.
Het is een oude stad met een vesting erom heen waar je helemaal rondom op kunt lopen maar daar was het echt te warm voor, zo in de volle zon en op het heetst van de dag. We zijn dus lekker binnen de stadsmuren gaan wandelen, wat een leuke en gezellige stad met zoveel bezienswaardigheden waarvan we de helft waarschijnlijk niet eens gezien hebben maar wat we wel gezien hebben was zeker de moeite waard. Dit was wel een van de mooiste steden waar we geweest zijn, naast Venetie.
We waren rond 19:30 uur weer in St. Albino waar we in ons favoriete restaurantje hebben gegeten. Hier hebben ze de lekkerste pizza's van Toscane, echt zo lekker hebben we ze nog nooit ergens gegeten!
Vandaag ( zondag) is de laatste dag hier en we hebben er een heerlijk rustdagje van gemaakt. De temperatuur was vandaag heerlijk, er stond een lekker briesje in het zwembad, goed vertoeven dus zo vanaf je bedje met het zicht op de Toscaanse heuvels.

En dan morgen.................gaan we ons opmaken voor 4 dagen Rome, we hebben er erg veel zin in en we vinden het natuurlijk ook fijn om Millan en Maartje te zien
De rit naar Rome duurt morgen ongeveer twee uurtjes, het plan is om uiterlijk 10.15 uur te gaan rijden. We moeten in Rome eerst de huurauto inleveren op het vliegveld en als alles op tijd gaat landen Millan en Maartje daar rond 12.30 uur. Dan gaan we gezamenlijk naar ons hotel. De temperatuur in Rome is zo tussen de 32 en 34C, dat wordt waarschijnlijk zweten maar dat mag de pret niet drukken.
Zodra wij in Rome zijn laten we weer iets van ons horen!

Caio,
Bouke, Sylvia en Dewi.

• 13 Augustus 2013 - 16:04

Bep Klomp:

lieve kinders ik ben heel heel blij dat jullie zo naar jullie zin hebben.Het is weer wat anders als een strand vakakantie.Maandag komen nog twee kanjers van jullie dan kan je vakantie helemaal niet meer stuk.Lieve kinders wens ik jullie een prettige voor zetting van jullie vakantie Alle maal dikke kus ma en oma.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx