Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Monteverde

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

24 Juli 2012 | Costa Rica, Monteverde

Wat een belevenis gisterenmiddag. We werden om 2 uur opgehaald bij ons hotel om vervolgens naar Selvatura Park gebracht te worden voor de Canapytour. Alleen de rit ernaar toe was al een attractie op zich, weer over een dirtroad, dus lekker gehusseld en geshaked met een groep in een busje, steeds hoger en hoger, mijn hemel waar gaan we naar toe. Eenmaal aangekomen, in een tuigje gehesen, helm op en een paar stinkende handschoenen aan. Dit zijn speciale handschoenen waarmee je kunt afremmen op de kabel. In onze groep zaten een paar Amerikanen en die waren hartstikke nerveus, wat hebben we met hun gelachen, dat was vast de voorpret. Ik was blij dat we in Sarapiqui al een voorproefje gehad hadden want dat was achteraf minder hoog en had kortere Ziplines, de langste daar was 600 meter en hier 1000 meter. De eerste keer is wat onwennig maar als je de slag te pakken hebt is het geweldig, 13 Ziplines en 9 platforms, we hebben er 2 uur over gedaan. Vlak voor het eind kon je de Tarzanswing doen, je moet je voorstellen dat je van een bepaalde hoogte naar beneden stort en net als Tarzan heen en weer slingerd. We hebben het eerst even aangekeken en uiteindelijk besloot Bouke om het te doen, de dames zijn met beide benen op de grond gebleven. Jullie hadden hem moeten horen schreeuwen.......... ik kan jullie vertellen dat het niet op de Tarzanskreet leek.
De laatste Zipline was 1000 meter op een hoogte van 150 meter, dat gaat hard, volgens de experts zo'n 80 km/u, het ontneemt je letterlijk en figuurlijk de adem, dat laatste omdat het uitzicht echt geweldig is, je vliegt gewoon.
Na zo'n drukke dag hebben we 's avonds lekker een pizzeria opgezocht en een pizza gegeten om vervolgens om 21.00 uur doodmoe in bed te rollen.
Vanmorgen ging om 05.15 ging de wekker alweer want om 05.50 uur werden we opgehaald voor een birdwatching tour. Waarom zo vroeg hoor ik jullie denken, dat is omdat de dieren dan het meest actief zijn. Maar....... het waaide behoorlijk dus de vogels lieten zich niet makkelijk zien, toen begon het ook nog te regenen maar dat duurde gelukkig niet zo lang. Het eerste uur hebben we niets gespot maar daarna hoorde we een Bellbird, een bijzondere vogel die zich niet zo snel laat zien en het geluid maakt van een bel. Om een lang verhaal kort te maken......... we hebben hem gezien, echt heel gaaf. Voor de rest nog wat andere mooie vogels gespot en een groene Toekan, die ziet er weer heel anders uit dan de zwarte met de gele snavel, hij lijkt meer op een kleine papegaai, er zijn hier zo'n 6 verschillende toekansoorten te vinden. Vanmiddag nog een hike gedaan met loopbruggen in Monteverde, het was heerlijk weer om te doen, lekker in je shirt zonder te zweten. Monteverde is een Cloudforest en ligt meestal in de nevel en mist maar doordat het steeds helder en zonnig is hebben we dat fenomeen maar matig meegemaakt hier, dat is wel jammer.
Op dit moment zitten we aan een drankje op het terras want we zijn doodmoe, dat komt niet alleen door het vroege opstaan de afgelopen twee dagen maar ook omdat we eigenlijk tijdens deze vakantie niet echt lekker slapen. Hoe dat komt, wel of je wordt gewekt door brulapen of andere oerwoud geluiden die wij niet gewend zijn, of de bedden zijn te smal of liggen niet lekker, of het onweerd, ga zo maar door.
Vanavond gaan we er vroeg in en hopelijk hebben we een goede nachtrust. Morgen staat de rit naar Manuel Antonio op het programma, een rit van ongeveer 3 à 4 uurtjes, daar blijven we 4 nachtjes en dan zit het avontuur er bijna op.
Tot dan, adios.
Bouke, Sylvia en Dewi.

• 24 Juli 2012 - 17:39

Ma En Pa L.:

Hallo kinderen,
    We kunnen ons voorstellen dat jullie wat vermoeid raken. Buiten het fysieke moet je ook alle indrukken verwerken. Maar we begrijpen wel dat het een gebeuren is om nooit te vergeten. Toch knap dat Bouke de Tarzanswing aandurfte, al was het geluid anders dan wij nog uit de film kennen. Was er voor de dames niet de Janeswing? We zijn zelf ook een beetje aan het bijkomen van de prijsuitreiking van gisterenavond. Het was mooi weer en het tourcafe zat helemaal vol. Na afloop was het een gezellige boel dat tot ongeveer 1 uur heeft geduurd. Wij zijn niet tot het einde gebleven. Geniet er nog van en de groetjes ons.
    XXX

• 24 Juli 2012 - 19:37

Marcel En Marion:

Hoi vakantiegangers,
    Wat een belevenissen zeg! Liepen even wat dagen achter met het lezen van de verslagen. Verjaardag en het eindelijk zomerse weer in Nederland gooide wat roet in het eten. Nog bedankt voor de felicitaties. Fijne dagen en de zonnige groetjes vanuit een achtertuin in Almere.
    Marcel, Marion en kies

• 24 Juli 2012 - 23:11

Renuka:

Nou nou ik hoop dat dat van Bouke op de film staat lijkt me geniaal! Haha Dewi toch nog zo ver gekregen voor de hangbruggen! We FaceTimen weer als jullie in Manuel Antiono! Veel liefs.