La Fortuna, Arenal - Rincon de la Vieja - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu La Fortuna, Arenal - Rincon de la Vieja - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

La Fortuna, Arenal - Rincon de la Vieja

Door: boukeensylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

17 Juli 2012 | Costa Rica, San José

Gisteren rond half tien vertrokken richting Rincon. De eerste 30 km langs het Arenal meer gereden de hoogte in over een weg vol met gaten en kuilen. Gemiddelde snelheid, 40 km/u. Het eerste stuk hebben we veel regen gehad maar hoe dichter we bij Rincon kwamen hoe mooier het weer werd. Uiteindelijk bij aankomst strak blauwe lucht en 30 graden, dus na het inchecken op naar het zwembad. Daar ging een lang gekoesterde wens van Bouke in vervulling ............ Een bar in het water!
Vanmorgen stond er een track op het programma in het Nationaal Park Rincon de la Vieja. De track naar de vulkaan was gesloten omdat er activiteit was dus konden we een wandeling van 3 km maken door het bos langs de modderpoelen en watervallen, in de hoop dat we ook nog wat dieren in het wild zouden spotten. Nu denken jullie natuurlijk 3 km, dat is een makkie...... Dit was een wandeling over grote boomwortels, klimmen over stenen en keien, heveltje op, heuveltje af en over een boomstam de rivier over steken etc. en dat bij 30 graden. Een soort van survival dus maar geweldig om te doen. De natuur is prachtig en er staan daar van die grote bomen met joekels van wortels boven de grond. Helaas weinig dieren gespot, een groep voor ons spotte een slang maar tegen de tijd dat we iets konden zien was hij alweer verdwenen, tot grote teleurstelling van onze Dewi. Vanmiddag hebben we lekker gezwommen en van het zonnetje genoten, dat hadden we wel verdiend.
Ons hotel ligt ongeveer 6 km van de stad Liberia af, daar hebben we vanavond heerlijk gegeten in een klein restaurantje. We gaan zo lekker slapen en morgen vertrekken we voor een paar daagjes naar het strand in Samara.
We genieten dus nog steeds met volle teugen!
Buenos Noches en tot gauw!

• 18 Juli 2012 - 05:24

Marijke:

He Bouke dat is geweldig he zo'n bar in het zwembad heb ik ook een keer gehad in mijn vakantie lol..... Nou wij hebben hier voor de verandering weer eens regen ze beloven dat het vanaf volgende week mooi weer wordt, nou daar heb ik nog al veel aan. Maandag heb ik pa en ma een boottocht gedaan op de vecht, ze vonden het geweldig, een klein bootje dus een prive restaurantje op het water. Nu blijken die mensen familie te zijn van hun buren....Nou nog veel plezier spreek jullie gauw weer...big kiss from your big sis xxxxx

• 18 Juli 2012 - 09:08

Irene Vos:

Het blijft leuk om jullie vakantieverhalen te lezen! Laat je nog wel wat over om te vertellen als je terug bent ;-)

Veel plezier!

• 19 Juli 2012 - 17:38

Jan En Bep:

dat was weer een leuke dag.Blijf genieten

het weer is hier minder leuk.

groetjes van ons drietjes

• 19 Juli 2012 - 20:11

Renuka:

Klinkt weer top, ik hoop dat FaceTime morgen wel werkt, veel plezier! Dikke kus.

• 20 Juli 2012 - 19:50

D@n En Mar:

Nou voor een bar in het water kan je hier gewoon in je achtertuin terecht hóór!
    Fijn dat alles tot nu toe aan de verwachtingen voldoet. Behalve die geboekte slang natuurlijk. Ik zeg .... klachtenbrief.
    D@n xx