Puerto Viejo de Sarapiqui - La Fortuna, Arenal - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Puerto Viejo de Sarapiqui - La Fortuna, Arenal - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Puerto Viejo de Sarapiqui - La Fortuna, Arenal

Door: boukeensylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

14 Juli 2012 | Costa Rica, San José

Lieve mensen, bedankt voor jullie reacties, blijf dat doen, het is voor ons net zo leuk om jullie reacties te lezen als andersom!

Gisteren morgen zijn we vertrokken naar La Fortuna, een rit van tweeënhalf uur. Een voorspoedige rit, voor het eerst wat bochtige wegen gereden en het was duidelijk te merken dat we de hoogte in gingen. En wat zien we als eerste bij het binnenrijden van La Fortuna,........ een Burger King, na een week van rijst, kip, pasta en pizza's, hadden we wel zin in een vette hamburger, we zijn en blijven tenslotte echte Nederlanders.
Bij het hotel aangekomen moesten we een uurtje wachten tot de kamer klaar was maar werden keurig met een kopje koffie ontvangen. Wederom een mooi huisje met alles erop en eraan en met uitzicht op de Arenal Vulkaan.
's Middags meteen maar een uitstapje gemaakt naar de Arenal kabelbaan, hiermee ga je ongeveer naar 1000
Meter hoogte, net zo hoog als de boomtoppen, waar je uitkomt bij een observatieplatform en een mooi uitzicht hebt op de Arenal vulkaan en het Arenal meer. Helaas was het wat bewolkt waardoor de vulkaan voor een deel in de mist lag.
Maar.............. vanochtend bij het opstaan was het helder en zonnig en was hij helemaal te zien vanuit ons huisje. Vanochtend stond een hike gepland met een gids en om 8 uur werden we opgehaald. In 1968 is de vulkaan voor het laatst uitgebarsten maar hij is nog steeds actief, al is hij de laatste 7 maanden rustig.
Met de gids het pad op waar de gestolde lava ligt, omhoog geklommen en verrast worden door een geweldig uitzicht op de vulkaan en het meer. Doordat het vrij helder en zonnig was, oogde dit plaatje tien keer mooier dan de dag ervoor.
Vanmiddag zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen en hebben we wat gegeten. Morgen willen we de Arenal loopbruggen gaan doen en 's middags nog naar de Arenal watervallen en dan zit het Arenal avontuur er weer op. We zijn alweer meer dan een week weg en de tijd gaat zo snel.
De mensen hier zijn zeer vriendelijk en behulpzaam en tot nu toe is het overal erg schoon. Onderweg hebben we al twee keer politiecontrole gehad, no problemos!
Wel lieve mensen, tot zover La Fortuna - Arenal. We spreken elkaar weer in Rincon de la Vieja.
Groetjes van Bouke, Sylvia en Dewi.

• 15 Juli 2012 - 06:11

Marijke:

Goedemorgen vanuit het zomaar zonnige Wesp, ben benieuwd hoe lang dit weer duurt. Ik heb je (schoon)ouders verteld van ons 'gesprekje' via Skype en Ipad. De volgende keer willen ze er graag bij zijn. Dus hopelijk zien we elkaar nog voordat ik weer naar huis ga. Dikke kiss from your big Sis xxxxx PS. genier er maar lekker van

• 15 Juli 2012 - 07:49

Pa Ma Marijke:

lieve kinders hartestikke fijn voor jullie dat allemaal naar wens gaat.Hoe vonden jullie de foto bij het heertje gezellig was het.Verder geen nieuws onder de zon

groetjes iut weesp

• 15 Juli 2012 - 13:35

Ed En Sandy:

Wat leuk om te lezen hoe jullie het hebben ! Nu al mooie verhalen en net pas een week weg ! Genoetber nog van, hier missen jullie alleen heeeeeel veel regen ;-) !

• 16 Juli 2012 - 09:33

Ma En Pa:

Hallo kinderen,
    Door onbekendheid is het anders gelopen dan bedoelt. Hebben jullie wel onze sms-berichten ontvangen? Fijn dat alles naar wens verloopt. Leuke reisverslagen. Wat betreft het "facetimen" is dinsdag helaas niet mogelijk. Heb namelijk via de huisarts het bezoek aan de neuroloog vervroegd naar dinsdag-middag. Niet omdat er iets zou zijn, maar we vonden 21 aug. te lang duren. Vandaar! Veel plezier en liefs van ons.
    Ma en pa.

Het uitzicht vanuit de kamer zag er erg mooi uit! Geniet er van! Xxx

• 17 Juli 2012 - 08:01

Ma En Pa.:

Hallo kinderen,
    Vanuit een herfstachtig Weesp gaat alles naar wens. In het tourspel is de familie succesvol. Ma won een etappe, Marijke werd een keer tweede en vader Jan won een fles wijn. Dus toch nog een beetje "zon" in Weesp. Fijn dat alles naar wens verloopt bij jullie. Geniet er maar lekker van en fijn dat jullie telefoon het weer doet.
    Lieve groetjes ma en pa L.

• 17 Juli 2012 - 09:21

Nicoline:

Hoi hoi,
    Heb net de link gekregen van Margaretha, ze was het vergeten en vorige week was ze ziek. Ik heb dus wat verhalen in te halen, maar wat ik op Facebook zag is het een vakantie waar Dewi helemaal aan haar trekken komt met alle beesten.

ik ga nu lezen groetjes,
    Nic.
    groetjes en ik ga nu lezen