Puerto Viejo de Talamanca-Puerto Viejo de Sarapiqu - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu Puerto Viejo de Talamanca-Puerto Viejo de Sarapiqu - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

Puerto Viejo de Talamanca-Puerto Viejo de Sarapiqu

Door: boukeensylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

12 Juli 2012 | Costa Rica, San José

Gisterenmorgen rond 9 uur vertrokken in de richting van Sarapiqui, een rit van ongeveer 3 uurtjes. Onderweg wat regen gehad maar eenmaal aangekomen warm en zonnig, rond de 30 graden. Tot nu toe is de weg steeds goed te rijden geweest. Na wat gegeten te hebben in het dorpje, zijn we op eigen houtje een trail gaan lopen maar helaas geen benoemenswaardige dieren gezien. Dit is weer een geweldig hotel dat midden in de jungle ligt, vanmorgen werden we dan ook om 6 uur door de brulapen gewekt.
Aangezien Sylvia weer last van haar arm heeft, besloten om niet te gaan raften maar de Canopytour te doen. In een tuigje vastgezet aan een kabel en van platform naar platform zweven, geweldige ervaring. Deze tour was niet zo heel hoog dus goed om mee te beginnen, straks in Monteverde willen we hem nog een keer doen maar die is hoger en langer.
Vanavond gaan we onder leiding van een gids weer een nachttour doen. Beestjes spotten in het donker, want beesten zitten hier genoeg! Wat dat betreft hebben we al aardig mooie plaatjes geschoten,helaas lukt het ons niet om ze toe te voegen aan de verslagen daarom hebben we er een paar op Facebook gezet om jullie toch een indruk te geven.

De dorpjes hier stellen niet zo veel voor, vaak is het een lange straat met, wat naar onze maatstaven, armoedige huisjes. Deze zijn vaak gemaakt van golfplaat. Heel af en toe staat er dan een mooi huis tussen. Kinderwagens zie je hier ook bijna niet, baby's worden op de arm in een dekentje gedragen.

Morgen vertrekken we naar Arenal, een rit van twee en een half uur. Op dit moment zitten er twee brulapen bij het zwembad dus die moeten we even gaan spotten.
Jullie horen snel weer van ons!
Groetjes, Bouke, Sylvia en Dewi.

• 13 Juli 2012 - 06:45

Marijke:

Wat een idee zeg twee brulapen bij het zwembad. Hoop dat Sylvia haar arm weer gauw beter is.... dikke kus je big sis

• 13 Juli 2012 - 08:00

Pa Ma Marijke:

gezellige voortzetting.van jullie vakantie

wij gaan maandag varen over de vecht

groetjes van ons allemaal

• 13 Juli 2012 - 20:16

Marcel En Marion:

Hoi vakantiegangers,
    Leuk om jullie reis verslag te lezen en te volgen wat jullie daar beleven. Al die dieren alleen al... brrr. Nog heel veel vakantieplezier en de groetjes vanuit een droog Almere.
    Marcel, Marion en kids