San José - Tortequero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu San José - Tortequero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bouke en Sylvia Klomp - WaarBenJij.nu

San José - Tortequero

Door: boukeensylvia

Blijf op de hoogte en volg Bouke en Sylvia

08 Juli 2012 | Costa Rica, San José

Vandaag is onze derde dag in Costa Rica en het voelt nu al heel vertrouwd. Vrijdag hebben we een zeer voorspoedige vlucht gehad, eerst van Amsterdam naar Madrid en na anderhalf uur overstaptijd bijna 11uur vliegen naar San José. Dat was een hele zit kan ik jullie vertellen, en we dachten echt dat er geen eind aan kwam. Eenmaal door de douane, stond de taxi al klaar en na drie kwartier waren we in het hotel, allemaal netjes geregeld dus. Maar ja, toen moest er geld gepind worden dus wij met zijn tweeën de stad in, Dewi bleef in het hotel want we zouden maar 5 minuten weg zijn, dat werd dus een uur want onze pinpas werd nergens geaccepteerd, dat kon dus maar bij een bepaalde bank, hebben wij weer...... De stad doorgehobbeld op zoek naar de juiste bank, begon het lekker te regenen en niet zo zachtjes ook, handig als je regenjassen en paraplu's in je hotelkamer hebt liggen. Welkom in Costa Rica. Op de terugweg wat eten en drinken gekocht en toen lekker ons mandje in want tenslotte waren we bijna 24 uur op. De volgende ochtend zijn we om 06.45 opgehaald met de bus, onderweg ontbeten en daarna op de boot naar Tortequero. Het was even wennen aangezien de zon scheen en het lekker warm was, zweten dus, maar op de boot was het heerlijk. Gisterenmiddag lekker afgekoeld bij het zwembad en 's avond de nachttour door de jungle gedaan met de gids op zoek naar insecten en reptielen. Dat was heel gaaf, je loopt op een verhoogd pad ivm slangen, die we tot verdriet van Dewi niet gezien hebben maar wel de nodige kikkers, sprinkhanen en spinnen, o.a. een tarantula, een kleintje hoor! Vanochtend moesten we om 06.00 klaarstaan en zijn we met de boot naar het nationale park gegaan. De eerste keer hebben we niet zo heel veel beesten gespot, of soms in de verte. Om 8 uur zijn we teruggegaan naar de logde om te ontbijten en ivm de slechte weersvoorspellingen direct na het ontbijt weer in de boot om de andere kant van het park te bezoeken. daar hadden we meer geluk. Toekans, apen, kaaimannen, allerlei soorten vogels en zelfs een luiaard gespot. Helaas waren we niet voor het slechte weer thuis en kwamen we, ondanks de regenponcho's verzopen terug, met gevolg dat onze mobiel het niet meer doet omdat er vocht in zit. We hopen dat we het kunnen verhelpen maar in het ergste geval kunnen we niet bellen en sms-en!! De lodge is heel basic, er staan bedden, er is een douche en toilet en draait een ventilator en dat is het. Moet zeggen meer heb je ook niet nodig want je rolt avonds van vermoeidheid je bed in, 's morgens als je wakker wordt, hoor je jungle geluiden en de branding van de zee. Vanavond gaan we onder begeleiding van een gids de schildpadden spotten die hun eieren leggen hier op het strand. Morgen vertrekken we weer naar het vaste land om de auto op te halen en aan de rondreis te beginnen. We houden jullie op de hoogte.
Liefs van Bouke, Sylvia en Dewi.

• 09 Juli 2012 - 07:47

Renuka:

Het klinkt allemaal super, geniet er van en geen dewi een knuffel van me! Ohja jullie mogen wel een beetje zon deze kant opsturen van het regent hier alleen maar :( liefs Renuka

• 09 Juli 2012 - 16:52

jenica

( jenicaithamar@yahoo.com )

• 10 Juli 2012 - 13:59

Margaretha:

Klinkt echt geweldig, jammer van de mobiel maar dat mag de pret niet drukken. Veel plezier vanavond en kijk uit naar het volgende verslag.

Liefs,
    Mar

• 10 Juli 2012 - 15:49

Jan En Bep:

hartstikke leuk verslag.Verders gaat het hier naar wens A,s vrijdag gaan we uit eten marijke tracteer en je ouders van syl gaan ook mee Verders nog een prettige voorzetting van jullie vakantie xxx groetjes pa ma en marijke